Gå til innhold

Tror dere Harry Potter overlever den syvende boka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv tviler jeg på det, fordi Rowling har sagt at hun ikke ønsker at det skal kunne skrives noen oppfølger. Men hun kan jo selvfølgelig ha andre grep på lur for å hindre det, enn å la ham dø.Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper ikke han dør...Da griner jeg!!! Da blir jeg skikkelig skuffa!! Greit nok at det ikke skal komme oppfølger, men dog... Jeg er avhengig av happy ending... :)

Tror nok heller at Voldemort blir tatt knekken på.. Og da er jo saken biff... Det er jo han Harry hele tiden kjemper mot..og så langt i serien har jo det gode beseiret det onde.. litt dumt å ødelegge dette i siste boka? Må vel være litt optimist??

Skrevet

Jeg tror han ødelegger både Voldemort og seg selv, som en ekte helt!

Skrevet

Jeg tror det er det han går for, men at noen andre ofrer seg for ham og redder livet hans!

Skrevet

Jeg tror at Harry og Voldemort dreper hverandre på slutten av boka.

Ikke noe jeg ser frem til, nei.

Skrevet

Min teori er at Harry er den syvende Horcruxen (husker dere fra bok nr. 6, at Voldemort hadde delt sjelen sin inn i 7 deler, og der hvor sjelen er lagt er en horcrux.) Dumbledore hadde funnet 6 stk, men ikke den siste. Jeg tror at Harry, da VM drepte foreldrene hans, fikk en del av sjelen til VM i seg (derfor snakker han ormtunge og har lik tryllestav som VM)

Så Harry må nok dø for at Voldemort også skal dø, han kommer til å ofre seg som en Jesusskikkelse.

"For neither can live while the other survives"

Men kanskje han klarer å våkne til live igjen, hvem vet?

Forøvrig så tror jeg ikke at Dumbledore er død. Noen som er enige?

Skrevet

Jeg har også lurt på om Humlesnurr overlevde, men Rowling har visstnok sagt i et intervju at han er død, uansett spekulasjoner. Dessverre.

Hva tror dere skjer med Hermine og Ronny? Blir det par av dem tilslutt? Og overlever de?

Skrevet

Samboeren tror at Humlesnurr dør og at Harry overtar driften av skolen.

Skrevet

jeg tror han dør. det virker som det mest sannsynlige. noen som har hørt å den 7 boka kommer 21juni eller juli? men det er jo desverre kun på engelsk. har bare lest på norsk jeg.

• 2 uker senere...
Skrevet

nei, JK har bekreftet at humlesnurr er død, å ikke kommer tilbake.

harry kan ikke være en horcrux. voldemort skulle drepe harry for å bruke han til å lage en kraftig horcrux, da harry var fienden hans.

men han rakk ikke å lage no horcrux av han, for han ble selv redusert.

så det går ikke ann i mitt hode at harry kan være en horcrux.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...