Gå til innhold

Trenger noen gode råd jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trives ikke her vi bor, jeg flytta hit for å være med han jeg er glad i.

Men det sliter på at jeg aldri får besøk av min familie her. Nå er jeg gravid og jeg savner familien min ennå mer, det jeg lurer på er : Kan han nekte meg å flytte når jeg har fått barnet? Kan familievern og alt sånt kreve at jeg blir boende her oppe? Jeg har ingen tilknytning til plassen her , har heller ikke fått noen venner her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!!!

Hvis jeg var deg så hadde jeg flyttet nå mens du var gravid,han kan ikke nekte deg å flytte,men han kan si noe hvis du flytter til langt bort som den andre siden av landet(over 10 mil tror jeg).

Er ikke bra for deg å miss trives slik heller når du går gravid,tenk på deg selv !!!!!!!!

Lykke til

Skrevet

Jeg flytta også hit for å være med han jeg er glad i. Han må bo her fordi her bor de andre barna hans.

Vi har fått barn sammen, ting er ikke bra slik de er nå, jeg ssavner familien min og jeg trenger hjelp og støtte med den lille. Han er veldig opptatt med de andre barna.

Når han ikke har samvær er han hovedsakelig på jobb.

Dessuten har han barna mye ekstra.

Jeg har ingenting her bortsett fra han, ikke får jeg meg jobb heller. Jeg vil at vi skal flytte sammen til et annet sted. Det vil ikke han, så vi er i en veldig låst situasjon.

Men det jeg vil frem til er om du ikke kan spørre om han vil flytte med deg sørover? (antar det er nordnorge det er snakk om)

Du trenger vel ikke forlate han fordi om du forlater plassen? Nå har du forsøkt å tilpasse deg, og nå er det hans tur?

Skrevet

Det hørest veldig hverdagslig ut å skulle bare stikke før barnet kommer, eller om en skal gjøre det etterpå.

Dere skal ha barn sammen, er ikke så veldig stor stas å føde alene, er ikke så veldig stor stas å komme hjem fra klinikken helt alene, er ikke så fantastisk fint å ha våkenetter og syke barn, med ansvaret helt alene. Er ikke så veldig lett å da skulle etablere seg på nytt, er ikke så veldig lett å sende et lite barn på samvær i andre enden av landet.

Ingen til å glede seg over hvor søt babyen er første gang tærene kommer inn i munnen, ingen til å le når det henger grøt på nesa. Du trenger barnefaren og barnet trenger faren sin, og om jeg ikke tar helt feil så trenger han dere også. Finn en annen løsning, få en tidsfrist på hvor lenge dere skal bo der før dere flytter sammen til et annet sted. Få deg bil og barselgruppe så endrer det sosiale livet seg en del etter en får barn.

Skrevet

Han kan nok ikke nekte deg å flytte. Men han vil jo mest sannsynlig få delt samvær i større eller mindre grad. Da er dere nødt å dele utgiftene med å sende et barn frem og tilbake i landet. Nå skriver du ikke noe om hvor du bor, men det er jo uansett ikke noe billig å reise gjerne tre fire ganger i månedene. Når barnet er lite, må du jo nødvendigvis følge det på tog, trikk, fly, båt alt ettersom.

Skrevet

Hei

Jeg har det på samme måte som deg, min sambo kan og vil ikke flytte, pga ungene han har fra før.Dessuten er han helt avhengig av fjella sine, trives ikke på flate østlandet . Jeg har heller ingenting her bortsett fra han. Livet og hverdagen blir ganske tomt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...