Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Ønsker råd. Gått opp 4 kilo ila. denne mnd. Er det normalt? Tydeligvis fått en del mer vann i kroppen, ingen ringer passer lenger og jeg har en del "fingrene-sovner" -symptomer i begge hendene. Tenrker litt på sv.sk. forgift. ift.- veldig vektøkning, på den annen side var jeg og målte blodtrykket for ca 12 dager siden, da var det normalt. Kan det ha blitt høyere nå, tro..? E dette normalt, flere som har opplevd?Litt småstressa over så vodsom vektøkning på kort tid...(Har tils. gått opp nesten 25 kilo nå , aner meg at masssse er vann...)
Amonym i dag Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 For å defineres som svangerskapspforgiftning, må man ha proteiner/eggehvite i urinen og høyt blodtrykk. Har man det, må man være obs på andre ting, feks hodepine og ødemer. Nå er det forøvrig normalt at gravide får vann i kroppen, så det i seg selv er ikke farlig:)
tuppen og lillemor Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 i mitt første sv skap gikk jeg opp ca 2 til 3 kg i uken. rund uke 28 eller noe sånt, men det kan jo være lurt å kjekke blodtrykket og fortelle legen om det,...
ett til! Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 skjekk blodtrykket og urinen din igjen du.ikke for å skremme deg,men slike ting som svangerskasforg.kan komme ganske fort,så selv om ting var bra 12 dager siden så kan ting forandre seg fra dag til dag faktisk...men så lenge du ikke har hodepine og vondt i øvre del i magen så m å du ikke bekymre deg unødig.men ring føden så kan de bestemme om du skal komme inn eller ikke. lykke til!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 27. januar 2007 #5 Skrevet 27. januar 2007 Si ifra om vannet i kroppen på neste kontroll.. men vann i seg selv er MEGET vanlig og det er faktisk ikke sååå mange som får svangerskapsforgiftning.. Jeg tror ikke det er det du har.. Men greit å sjekke opp, selvsagt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå