Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en alder av 33 og med 3 barn har jeg akkurat oppdaget dette forumet. Ble litt ivrig og har vel besvart alt jeg har kommet over de siste timene. Men en ting savner jeg, og det er temaet seksualitet. Da sikter jeg til Tween's foreldrene. Jeg var den første som fikk barn i min vennekrets, og det gikk mange år før nestemann fikk, så jeg har liksom ingen å være fortrolig med. Deres barn er så mye yngre. Ikke så lenge siden vi flytta, så føler vel ikke helt for å ta det opp med mødrene i klassen. Det som er greia er om jeg er for liberal? Vi snakker ganske lett om temaet og han på 11 vet ganske mye om kjærlighet og sex ( og forskjellene på det), prevention ( himmel, hvordan staves det?) og sykdommer. Disse temaene har kommet fram når han selv har spurt, og jeg har valgt å si det som det er. Føler selv vi har en god dialog, men hvor er dere andre tweenforeldre når det gjelder dette? Hvor mye forteller dere? Har jo tenkt på at med de årene han nå har foran seg, er det best at han er litt forberedt. Og at hvis vi kan snakke lett om det nå, er kanskje sjansen større for at han kommer hjem med evt problemer seinere. Venter spent på svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig jeg er uopplyst, men hva mener du med tweenforeldre/ Tween`s foreldre?

Skrevet

Gutten min er 4 og vi snakker naturlig om det meste. Det foregår helst ved at vi svarer på hans spørsmål. Så han vet hvordan barn blir til, men det er tydelig at han ikke skjønner det likevel. Ikke så rart siden han er liten.

Det som er vanskelig, synes jeg, er å vite hvor detaljert man skal prate. Tenker at man kan si for mye i forhold til hva de er modne for. For mye info kan virke skremmende (helt generelt). Skal svare ærlig, men enkelt. Vanskelig å vite akkurat hva det innebærer.

Jeg tror det er viktig å være åpen og at man må være det fra barna er små. Ellers kan det virke kunstig.

Høres ut som om du gjør en god jobb!

Skrevet

Tween betyr between. Gjelder barn som ikke er tenåringer ennå, men over småbarnsperioden. Dvs mellom 8-13 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...