Gå til innhold

Mitt digre barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei nydelig og skjønn jente på 3 1/2 år. Har siden hun ble født vært lang, men etter 1 1/2 - 2 års alder har veksten tatt helt av. Er nå 112 cm høy og veier ca 25 kg. Er nå helst lengden som av og til bekymrer meg. Noen som har erfaring med hva som evt. gjøres dersom høyden ligger an til å bli ekstrem? Tenkte å ta dette opp på 4 års kontrollen når den tid kommer, men bare lurer på om andre har lignende erfaringer.

Eller er det bare jeg som syns hun er veldig lang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, hun må være lang for mange synes min datter er lang og hun var 106 cm på 4 års kontrollen og 17 kg.

de kan etterhvert ta røntgen av hånden hennes for å se hvor lang hun vil bli. Det er helt utrolig, men to venninner av meg har gjort det og det har stemt på cm. Hvis den viser at hun vil bli over 180 cm kan hun få hormontabletter (mener jeg det er) som hindrer henne å bli så høy, men dette gjøres nok ikke ennå....!

Men ta din bekymring opp med de

Skrevet

Barn vokser i rykk og napp, så hvis hun virker frisk og fornøyd tror jeg ikke du skal bekymre deg. Kan hende hun ender opp med å bli blant de laveste når hun blir eldre/voksen. At hun vokser (spesielt høyden) er som regel et tegn på at hun har det bra og får riktig mat!

Skrevet

Jenta mi var 114 cm og 23 kg på 4-årskontrollen.Så fin pie at!

Barn er forskjellige, og de vokser i rykk og napp.Storesøster var også lang som liten. Hun er 11 nå og er ikke lengre enn de fleste i klassen.

Skrevet

Jenta mi var 116 cm på 4 års kontrollen og 20 kilo, nå 6 mnd senere er hun fremdeles 116, så di våkser veldig i rykk og napp.

Har selv nevnt høyden hennes til helsesøster og lege, men er vist ingen ting og bekymre seg for enda.:o)

• 1 måned senere...
Skrevet

Tror nok hun kanskje er litt over gjennomsnittet. Min datter har akkurat fylt 4, hun er 96 cm høy og veier 12 kg,men huner igjen litt under gjennomsnittet,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...