Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 noen hær som ikke ska vaksinere barnet sitt?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Ikke akkurat svar på spørsmålet men.....Jeg vaksinerer babyen min. Det er ikke bare med hensyn til babyen men også for at resten av befolkningen skal slippe epidemier med sykdommer som er litt verre enn forkjølelse m/feber og som faktisk har blitt utryddet som en direkte følge av nettopp vaksinasjonsprogrammet i Norge m.fl. land.
*toppris* Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 v ikke ta det ang hjernehinnebetennelse pga det er så sjeldent og ser ikke vitsen egentlig... og nei, er ikke de programmene som har påvirka meg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 hmm..må bare si at de dokumentarene som har gått på tv angående vaksinasjonsprogrammet ga meg en tankevekker...de få som fortalte sin historie er jo bare en brøkdel av de som har fått alvorlige bivirkninger!! hvem vet hvor mange som har fått bivirkninger av vaksinasjonene som er gitt....siden legemiddelindustrien kun sitter og hysjer ned saker og bedyrer sin uskyld så er d jo få historier som blir avslørt!! husk..det er jo GIFT de injiserer... hvem vet..kansje vaksinene har skyld i at vi får allergier,eksem,feberkramer osv... de fleste sykdommene de vaksinerer mot er nesten utryddet... er d verdt d??
Duddlidu Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Vaksinene har blitt vesentlig forbedret siden flere av disse historiene har gått på tv, og det er vel forresten litt på kanten å kalle det de injiserer for gift. Det er vel en sammenheng mellom de sykdommene som nesten er utryddet og vaksineprogrammene. Hva tror du vil skje hvis en stor del av befolkningen faktisk ble mottagelige for disse sykdommene igjen? Jeg vet iallefall med meg selv at dersom babyen min døde/ble alvorlig syk av en sykdom jeg valgte å ikke vaksinere mot.. så hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Noen får desverre bivirkninger, men vesentlig færre enn før... og den risikoen er verdt å ta iforhold til risikoen får å få en mulig dødlig sykdom synes nå jeg. Greit å være skeptisk til ting, men dumt å avstå fra all vaksinering vil jeg påstå.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Helt enig i det du skriver og så det programmet selv også. Men de sykdommene som er utryddet kan komme tilbake om mange slutter å vaksinere babyene sine. Det er skummelt å tenke på, synes jeg da. Vaksinasjonene samt kontrollene av de er kraftig forbedret nå i forhold bare 10 år tilbake og nettopp sånne programmer er med på å belyse fakta som om mulig gjør kontrollene og reglene ennå strengere enn dagens.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 ja men d er jo gift på en måte..de injiserer jo selve bakteriene som forårsaker sykdommene,bare at de er så svekket at de lixom ikke skal utgjøre en fare.. og bare for noen år tilbake inneholdt vaksinene jo en form for kvikksølv...men nokk om det... vil bare si at jeg mener at alle skal gjøre det de synes er best for sitt barn,så startet ikke innlegget for og kritisere..ville bare ha andres synspunkt. og d fikk jeg
Muffinsmamma Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Jeg er skeptisk til vaksinasjon og syns igrunn alle bør være det. Fins vel omtrent like mange fordeler som ulemper.. og hvis man snakker med de "rette" personene som kan mye om ulempene ved vaksinasjon, sies det at det bare er rundt 17 prosent det funker på.. til tross for dette har jeg vaksinert barnet mitt. Det har gått fint. Jeg orket ikke være kjerringa mot strømmen, og orket ikke å skulle bekymre meg for alle mulig sykdommer han kunne ha fått, hvilken dårlig samvittihet jeg skulle fått da, osv. Også syntes mannen min at vi skulle vaksinere. Jeg slipper å se på når han har fått sprøyta, sitter utenfor og venter:(
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 jeg er også skeptisk..men jeg vaksinerer allikevel.. det er fordi jeg vil heller gå å bekymre meg en liten stund, enn å bekymre meg for alltid... om jeg forklarte meg rett og forståelig da;)
Muffinsmamma Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 Husk at du også kan vente med vaksinasjon om du vil. til ungen er over et år f.eks. Det er liksom ikke enten eller. Bare så du vet:) desverre blir man ikke alltid møtt med velvilje hos helsepersonal.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 akkurat d jeg mener..du vet hva som er best for ditt barn..hvis du føler deg tryggere ved at barnet ditt er vaksinert så gjør d... synd at noe helsepersonal ikke alltid respekterer foreldre sine valg, det er valgfritt... syns enkelte misbruker sin stilling til og spre frykt for og få deg til og gjøre det de vil...gjelder faktisk ammehysteriet også...men d er en annen sak..
Gjest Skrevet 26. januar 2007 #14 Skrevet 26. januar 2007 Faktisk så er det bevist at vårt immunsystem klarer å immuniserre oss mot de fleste sykdommer over tid og det er faktisk ikke sikkert at det er vaksinasjonsprogrammene som skal ha all æren for det. Det er bevist at før man satt igang vaksinasjonsprogrammer hadde man samme effekten i befolkningen dersom man tar bort faktorer som dårlig hygiene og manglende kloakk og avfallsplasser. Så alt er relativt... Men til tross for dette har jeg valgt å ta trippelvaksinen på veslemor, men ikke pneumokokk...
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 27. januar 2007 #15 Skrevet 27. januar 2007 Syns det er mye gode argumenter her, men dere som ikke vaksinerer, hva gjør dere hvis dere reiser til syden f.eks eller andre land? Da kan jo barna plukke opp sykdommene som er utryddet her,men som finnes i andre land? Dette er ikke noe hets eller noe på den måten,bare en tanke jeg har tenkt!
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #16 Skrevet 27. januar 2007 Vi har bla tenkt oss til Kambodsja i år (familie som bor der) Og da vil hun få de vaksiner som er "påkrevet" før vi reiser, men velger kun de kjente og kjære for å si det sånn, jeg skal vite at det er forsket, utprøvd osv. Det er jo problemet med pnemokokk vaksinen. Den har vært i bruk i ca 6 år i USA, det er ikke forsket på langtidsvirkninger (over 20 år feks)og heller ikke fertilitet. Ved reise til utlandet er jeg faktisk heller ikke sikker på om jeg kommer til å velge å vaksinere mot malaria, av den enkle grunn av at jeg ble kjempedårlig av vaksinen selv og den dekker bare noen og tyve slag, mens det finnes nærmere 2000 slag. Men at jeg vil det aller beste for jenta mi, det vil jeg, og jeg kommer til å gjøre mitt ytterste for at hun ikke blir syk.
jamaica Skrevet 27. januar 2007 #17 Skrevet 27. januar 2007 er det mange som ikke skal ta pneumokokkvaksina? Hva er grunnen til det? Har tenkt på det samme nemlig..mest fordi det blir så mye vaksine.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #18 Skrevet 27. januar 2007 "Jeg vet iallefall med meg selv at dersom babyen min døde/ble alvorlig syk av en sykdom jeg valgte å ikke vaksinere mot.. så hadde jeg aldri tilgitt meg selv". Jeg VET at hadde ungen min blitt syk og fått alvorlige bivirkninger elr hjerneskade, og verste fall, død, pga av vaksinen, så hadde jeg heller ikke kunnet tilgitt meg selv!
Vespa Skrevet 27. januar 2007 #19 Skrevet 27. januar 2007 Konkluderte ikke en gransking med at det var trygt å vaksinere med dagens vaksinasjonsprogram? Jeg må innrømme at jeg ikke har maktet å sette meg godt nok inn i dette. Uansett syns jeg det er helt sprøtt å ikke vaksinere utelukkende med bakgrunn i at en sykdom er sjelden, den er jo gjerne sjelden fordi vi har et godt vaksineprogram. Dessuten er det viktig å tenke solidarisk, at flest mulig av de som tåler det vaksineres slik at de som ikke tåler det, (svake, syke barn) blir beskyttet.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #20 Skrevet 27. januar 2007 Dette er mine tanker. Jeg kjenner to babyer som har vert ordentlig syke. Lamme og svake. Ho ene hadde hjerneblødnig:15mnd gammel. Ho andre ble lam 12 mnd gammel!! Altså dem fant ikke ut noen særlig grunn til dette. Og det er tanker jeg har slått meg rundt dette med vaksinasjon!! Hvis jeg ikke husker feil så er det vel vaksiner bade 12 og 15mnd alder.. Dette er noe jeg har tenkt på. Og ekkelt at begge tilfellene har hendt i samme bygd som jeg bor!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #21 Skrevet 27. januar 2007 Vaksinerer ikke fordi: -Jeg har personlig dårlige erfaringer med vaksiner -Jeg mener barnas immunforsvar trenger å gjennomgå barnesykdommene på en naturlig måte -Mange av sykdommene det vaksineres mot oppstår sjeldnere i vår del av verden enn skader påført av vaksiner
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #22 Skrevet 27. januar 2007 det er jo mulig og vente med vaksinasjon til de blir større.. men etter og ha lest litt om saken ser jeg jo at det er mange av vaksinene som ikke er bevist at de virker i det hele tatt,og hvorfor er det sånn at i japan venter de med og vaksinere barn til de fyller 2 år?? bedre immunforsvar til og takle bivirkningene av vaksinene kansje?? vet det er flere som har blitt alvorlig syke etter vaksiner de har fått, grunnen til at allmennheten ikke vet så mye om bivirkninger er jo for at det er vanskelig og bevise at vaksinen har skylden..men det betyr jo ikke at det ikke kan være tilfelle..vi har ivertfall bestemt oss for og utsette vaksinasjon til vi vet mere..og jeg skal virkelig sette meg inn i alt av info før vi bestemmer oss...jeg trur personlig at det skader mer enn det gagner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå