Gå til innhold

JM vil ikke ha meg til flere kontroller...og sykehuset sjekker bare leie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 38+6 i dag.

JM sa at det var nok å bli fulgt opp på sykehuset. Saken er bare det at på sykehuset sjekker de bare leie og ser etter bevegelsene til nurket. De tar ingen andre undersøkelser eller sjekker urin/blodtrykk o.l.

Er det litt merkelig, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig merkelig ut, de skal jo føre notater på helsekortet ditt! Ta med urinprøve neste gang...jeg er 32 uker på vei, jordmora mi blir nesten sur hver gang jeg tar med urinprøve, eller spør henne om noe som kan ta mer enn ti sekund å svare på, skikkelig uinteressert! Er MANGE som ikke skulle jobbet med gravide, så vi som er uheldige å få ukompetente folk må stå på for å få rett oppfølging!!!!

Skrevet

Høres rart ut. Kan du ikke ta resten av kontrollene hos fastlege? Får du iallefall sjekket urin, blodtrykk, blodprosent og sånt.

Skrevet

Får stå litt på krava, da. Trodde man fikk oftere kontroller på slutten, men nei..

(HI)

Skrevet

Merkelig å høre hvor forskjellig oppfølging vi får. Jeg er i uke 38 og begynner egentlig å bli lei fordi jeg får så tett oppfølging. Ett luksusproblem, selvfølgelig,,,, ;-)

Jordmor finner hele tiden noe ekstra hun synes må sjekkes: Er det lite fostervann nå? Ligger gutten rett? Er han så stor at fødselen må settes i gang tidligere? osv osv. Har en følelse av at jeg løper frem og tilbake mellom helsestasjon, sykehus og lege, men får heldigvis hele tiden bare bekreftet det jeg vet: - at mor og sønn har det veldig bra :-) Har vært inne på tanken å si at nå gidder jeg ikke flere ultralyder, registreringer og kontroller - Vi snakkes når fødselen er i gang!!

Men jeg kan selvfølgelig ikke gjøre det..........

Skrevet

Jeg har gått til kontroll ca hver uke etter at jeg kom til uke 38, så jeg syns det høres rart ut...og min lege er veldig avslappet av seg :)

Skrevet

Da går du bare til fastlegen din da vettu... Du har krav på en hver 4.uke. Nye regler for noen år siden... Halvparten helst hos lege og andre halvdel hos JM. Jeg var til kontroll i går.. Og nå skal jeg ikke mer.. Fordi jeg ikke har lyst... har 8 dager igjen..

Skrevet

Har ikke så mange dagene igjen jeg heller... 9 dager... Men, sist ble det jo bare flere og flere kontroller jo nærmere terminen jeg var..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...