Gå til innhold

Noen som har norsk mann?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen ganger ønsket at dere var gift med en fra hjemlandet deres? Noen ganger savner jeg at jeg kunne snakke morsmålet mitt og blitt forstått av mannen min. Noen ganger ønsker jeg at jeg kunne høre kjærlighetssang sammen med mannen min og se på en film på språket mitt. Har dere noen ganger følt det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var gift med en fra Algerie før, og hadde litt av de samme tankene i begynnelsen, men etterhvert som han lærte norsk, ble det jo det samme. Det jeg savnet mest, var å bli forstått med min humor, min kulturelle bagasje når det kommer til sånne ting, som feks humor, spesielt.

Nå er jeg gift med en nordmann, og det er mye lettere sånnsett, selv om vi kommer fra to forskjellige familiekulturer.

Skrevet

Vi har jo også helt forskjellige smak. Noen ganger kan jeg bli så deprimert fordi mannen min kan virke ganske kjedelig. Han forventer at jeg skal assimilere og bli helt norsk liksom.... og det er ikke lett. Noen ganger tenker jeg om dette kommer til å fungere i det hele tatt, i det lange løpet.

Kansje man må ha mye tålmodighet hvis man skal gifte med en fra et annet land...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...