Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Den lille i magen er litt ubestemmelig i forhold til hvordan hun vil ligge, og termin er rett rundt hjørnet. Jeg er andregangs, fødte vanlig sist, men det var såpass tøft at jeg tror det mye overtalelse til før jeg føder noe som helst som kommer med rumpa først. Leser gjerne erfaringer fra setefødsel!
jente02 / gutt07 + gutt11 Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 jepp, førstemann var et lite rumpetroll - var en kjempefin fødsel. Ble tatt litt på senga kan du si, men jeg sier til deg som jordmora sa til meg på sykehuset der jeg lå mer eller mindre i sjokktilstand: husk bare på en ting før du bestemmer deg( fikk 5 minutter på å bestemme meg for vaginal fødsel eller keisersnitt): åpningsriene er akkurat like vonde, uansett om hodet eller rumpa skal ut først!!! Fødselen min startet klokka 04.00 og jenta var ute klokka 08.00. Nå er det andremann som snart skal ut, og han ligger med hodet ned(foreløpig, er bare i uke 33), men hadde rumpa vært ned, eller vil rumpa ligge ned ved ankomst sykehuset - vil jeg føde vaginalt..... Lykke til! PS: var noe helt spesielt også - å få lov til å kjenne på rumpa på tur ut...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Åpningsriene er akkurat like vonde ved setefødsel som hodefødsel, ja, det er greit, men det har vel lite med keisersnitt å gjøre? :-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Unnskyld, jeg misforsto litt, glem kommentaren min!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå