Gå til innhold

Hva kjøper dere i dåpsgave til ungen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barnedåp til sønnen vår om noen uker. Kom plutselig til å tenke på at han bør vel få dåpsgave fra oss foreldre også... Forslag? -- -Og hva pynter dere de små med når dåpskjolen er av? Skjorte og slips?... ( hvis det finnes til så små da...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tradisjonen (vår) sier at babyen skal sove i dåpskjolen før den byttes/tas av og etter det skal babyen ha på en hvit strikke sparkedress, med korte armer og lue og sokker. (ei venninne som skal strikke for meg, i mykt bomull)

Gave er selskapet vi holder for babyen. Sist fikk ikke gutten vår gave av oss, bare selskap. Jeg vet det ikke er vanlig i våre familier å gi dåpsgave til egne barn.

Skrevet

Vi har kjøpt dåpsramme (med fødselsdato, dåpsdato, vekt, lengde osv i sølv) og en bunadssølje. Men skulle kjøpt en ting til. Hadde jeg hørt om det før skulle jeg kjøpt en sånn barnetre stol som er malt med eventyr motiv, og navn og dåpsdato! Kjempe lurt! Noe barnet bestandig har. Noen andre tips?

Skrevet

jeg skal kjøpe et gullhjerte smykke til emilie...det fikk jeg til mamma i dåpsgave og hun fikk et til mormor...

mitt er det tannmerke i og det er så koslig

Skrevet

Vi kommer til å ta på henne en kjole tror eg, har ikke kjøpt den enda, men vil jo at ho skal være fin:)

får kjøpe dress til så små ja, barnas boutique har iallefall..

vi gir selskapet og kanskje en liten ting til...

vet ikke enda, smykker og sånn får jo hun nok av aliikevel... samme med ting og tang..

Skrevet

Gutten min fikk 2000kr av meg pluss jeg skal kjøpe en sånn dåpsramme..

Skrevet

Vi kjøpte sånn fot/håndavtykk fra lifestone.no (hadde kjøpt det uansett, men ble liksom vår dåpsgave til han, er utrolig fine og utrolig dyre!)

Sparkjøp har noen tøffe heldresser som ser ut som vest, mørkbukse og tverrsoversløyfe (men er da sydd sammen). Klønete forklart, men gå inn på profilen min og se bilde av Magnus så ser du den :)

Skrevet

Vi kjøpte gull slipsnål :) Den blir nok ikke hyppig brukt, men et artig minne.

Etter dåpskjolen hadde han på matrosdress i fløyel. Pent, og behagelig. :)

Lykke til med dåpen.

Skrevet

da har dere ikke problemer med økonomien gitt...

vi har bare 3000 som skal rekke til maten og gaven, dekorasjoner og alt.... men vi skal fint klare det, for kjolen har vi etter sambo.

fant et sted som selger rimelige snitter.. vi blir 26 pers., som blir ca 1600,-.... kakene lager vi selv, ingredienser ca 400 for alle 5 kakene (1kransekake), så koster lokalet 300,-, og da har vi 700kr igjen til blomster på bordet, dekorasjon og evt gave....

vi gjør det enkelt men fint:) trenger ikke alltid bruke en formue for at det ska bli bra...

og vi som har lite penger, vil ikke risikere å måtte slite oss i hjel i flere mnd fremover bare pga vi sku gi mye i dåpsgave..

vi har faktisk spart de usle 3000,- i 3mnd.. har ikke råd til å legge vekk mer i mnd...

Skrevet

Vi kjøpte håndmalt stol og bord fra www.Malurten.no - nå er poden 1 1/2 år og bruker det masse.

Kjempefine ting der.

Etter at dåpskjolen var tatt av, så hadde vi på poden noe komfortabelt. Han ble løftet og bært på av alle i selskapet og da er det godt med noe mykt og behagelig.

Skrevet

Må jo gi etter hva en har råd til. Pappan har kjempedårlig råd så han ga ikke småen dåpsgave utenom selskapet som vi spleiset på. Men det må jo være greit..

Skrevet

Vi har kjøpt dåpsgave til vår jente...et gullsmykke m inngravering og en motorsykkelsparebøsse (den måtte pappaen kjøpe, han e harleyfrelst)... Og så får ho forsølva smokk av besteforeldre pluss noe mer... Og smykke fra oldeforeldre...

Ka eg ska pynte ho m, ha eg enda ik tenkt på... Får se ka eg finne på Cubus (eneste butikken i nærheten :o( )

Skrevet

Sånn kjøpte jeg og for å ha i dåpen, men så vokste han litt rett før så den passet ikke:-/ Han fikk på seg dressbukse med vest og hvit skjorte pluss slips. Kjøpte alt på H&M så ble ikke så dyrt og da ble han like fin som alle gjestene:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi kjøpte et gullsmykke til poden vår:) Synes det er morsomt at han har et minne fra oss også, denne dagen:) Etter dåpskjolen ble han kledd i en "dress" med hvit body m/ krage, skjorte, vest og en liten "tversover"/sløyfe...

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi kjøpte fondsandeler til sønnen vår i gave på navnedagen. En investering i hans framtid synes vi. Datteren vår skal få det samme når det er hennes dag :)

Skrevet

Hei.

Vi skal opprette konto til lillemann og sette inn penger. Det vil komme godt med etterhvert.

Skrevet

Vi har kjøpt et smykke i hvitt gull med små diamanter på. Smykket er formet som en liten nøkkel med hjertehåndtak. Selskapet og gaven kommer på ca 7000kr tilsammen.

Skrevet

Alle barna våre har fått en liten bunadssølje i dåpsgave fra oss.

Og de har brukt dåpskjolen under hele feiringen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...