Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 har fått høyt blodtrykk oghevelser. hva sjekker de ekstra på kontrollene framover, setter de i gang fødsel ? noen med erfaring
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Du får tettere oppfølging der de sjekker urin og blodtrykk + hevelser. Kan være beg. svangerskapsforgiftning. Skal en del til før de setter i gang uansett, jeg gikk sånn i fire måneder sist og det begynte allerede i uke 22 denne gangen.På slutten kan det bli aktuelt med jevnlig ul, for å sjekke babyens tilstand. Jeg var inne annenhver dag på sykehuset sist. Endte med igangsetting 5 dager etter termin...
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Kor høgt er blodtrykket når det er høgt, egentleg?
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Jeg hadde "begynnende sv.skapsforgiftning" i begge mine forgående sv.skap. MYE vann i kroppen, høyt blodtrykk, og mye trøbbel med urinprøvene... Ble innlagt på sykehus for observasjon sist. DRITKJEDELIG! Fikk ikke lov til å gjøre noe som helst, skulle bare ta det med ro på sofaen. Og det er IKKE så himmelsk som noen kanskje skulle tro. Begge barna mine ble født litt for tidlig- som følge av dette. Til nå i dette sv.skapet ser alt ut til å gå bra, men får litt tettere oppfølging i tilfelle jeg pluteselig eser ut, og blodtrykket skulle stige. Gravid i vest: Dersom undertrykket kommer opp imot, og overstiger 90, så er blodtrykket høyt.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Hadde 120/80, så har litt å gå på enno, men ikkje så mykje då.... går sikkert greit.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 125/85, men har 70/50 til vanlig, så legen sa det var veldig høyt til å være meg
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 120/80 er normalt:) Trenger nok ikke bekymre deg. Dersom bl.trykket ditt stiger vil en ofte merke det ved at en får mye vondt i hodet, litt ør på en måte. Det skumle med sv.skapsforgiftning er at alt skjer så veldig fort. En eser lixom ut og blir enorm. Jeg gikk opp ca 2 kg I UKEN på slutten av forrige sv.skap! "Elefantbein", og fingrene så ut som poteter og kjentes ut som om de skulle sprekke! Og så kunne jeg ikke ligge når jeg skulle sove for da ble jeg omtrent kvalt. Huff, får frysninger når jeg tenker på hvordan det var!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 har fått beskjed om at det høyt og at jeg må kontakte føden tvert om jeg får hodepine eller ubehag pga blodtrykket har steget såpass mye, har som sagt aldri hatt det så høyt før, verken før eller underveis i svangerskapet. har fått store hevelser i føttene på et par dager og har ikke spist mat med salt i
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Dersom blodtrykket ditt er bare 70/50 til vanlig er det jo klart at det har steget mye for deg! Høres ut som du har typisk sv.skapsforgiftning tegn. Det eneste du kan gjøre er nok å holde deg i ro...håper du slipper å bli innlagt da.. har du lenge til termin?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #11 Skrevet 27. januar 2007 Hei. Var til jordmorkontroll igår. Har begynt å få en del vann i kroppen nå+ at bt har steget mye til å vere meg. Fra 90/65 til 137/83... Men jordmora sa ingenting på det, er ikke det merkelig då??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå