Gå til innhold

Dåpsattest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg må fylle ut noe skjema til folkeregistreringa i forhold til navnevalg. For i informasjonsskrivet fra kirkekontoret så står det at det er viktig at vi har en slik fødselsattest med barnets navn og personnummer når vi kommer på dåpssamtalen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er sånn at folkeregisteret må ha skjema før barnet er 6 mnd. Personnr får du tilsendt- fylle ut navn

Skrevet

du må ha levert fødselsattesten først, for å få dåpsattesten.

Skrevet

vi fikk brev da thea var 3 uker, fra folkeregisteret, der stod fødselsnr og sånn, og så sku vi fylle ut navn... sendte det inn no, går ut i fra at da får vi fødselsattest tilbake, og dermed kan vi døpe..

tar eg feil?

Skrevet

Det er når navnet er registert hos folkeregisteret at barnet har navn. Kirka har ikke noe med det å gjøre. De bare velsigner navnet som barnet da allerede har fått.

Skrevet

da går det fint. Du får ikke fødselsattesten hvis du ikke spør om det, det gjorde ikke vi ihvertfall.Men det trenger du heller ikke, presten kunne ringe folke registeret selv, det sa ihvertfall han vi hadde. Og så får vi vel fødsels attesten av kirken tenker jeg! Mange ting å holde styr på..

Skrevet

Du kan bare dra på folkeregisteret og spørre etter fødsels attesten, så får du den med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...