Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Og spiser nesten ikke yoghurt (gjorde det før, men nå blånekter han, det hender han spiser i barnehagen men aldri hjemme..) Melk tar han noen få slurker bare. På det meste har han kanskje drukket en halv dl..det samme gjelder biola. Han elsker gulost da..får det på minst to brødskiver om dagen (men må jo ha annet på også..) og mauler noen få osteskiver..Grøt spiser han ca en liten posjon om dagen, men ikke alltid jeg får det i han.. Helsesøstra sa at man skal ha et glass melk + en yoghurt + en skive med gulost om dagen for å få nok. At jeg burde bake brød med melk i, gi sauser med melki osv..men kan da umulig bli nok av det? Må jeg gi kalsiumtilskudd tro?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 er forresten 15 mnd og bråslutta med pupp 8 mnd gml og har aldri likt mme.. HI
enern Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Trenger ikke melk hvis man har et sundt og variert kosthold har jeg hørt. D vitamin, som også er i tran, øker kroppens evne til å ta opp kalsium.
enern Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Har du prøvd å gi rismelk? Den er søtere. Kjøp da den som inneholder kalsium.
Guttemamma x 3 Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Fant denne på www.melk.no 1 glass melk (1,5 dl) tilsvarer 2 skiver gulost eller 1 beger yoghurt når det gjelder kalsiuminnhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå