Ginger-mor Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 ...jeg hadde noen få el-tester liggende som jeg prøvde denne måneden. Begynte nok å teste litt tidlig i syklusen, for streken var veeeeldig svak. Men da jeg tok den siste (hadde kun 5) var den bittelitt sterkere. Men da hadde jeg jo ikke flere! Haha:) Så det jeg lurer på er om testen antagelig hadde vært positiv noen dager senere? Er det vanlig at den bruker en uke/to uker på "stigningen"? Eller ville jeg hatt en positiv test dagen etter? Jeg har ikke brukt el-tester før, så jeg er ikke så god på å predikere..
♥lurelure♥ Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 heisann! Min opplevelse er slik du beskriver. Jeg tester med strektester fra babyklar.no tildlig i uken jeg skal ha el. Da er streken nærmest borte, og blir gradvis sterkere jo nærmere jeg kommer. Jeg har lært meg å lese disse strekene litt bedre nå, så jeg kontrolltester med en cb digital når jeg får en sterk strek (så er jeg sikker på ikke å gå glipp av egget;)) Lykke til!
Serial mom Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Kommer litt an på åssen tester du har brukt. noen merker gir helt svak teststrek uansett. Regel er at teststreken skal være like sterk,eller sterkere enn kontrollstreken,først da er testen positiv. vil tro at du ville fått positiv test noen dager etter den siste du hadde. Åssen dag i syklusen er du på,og når er ikm? Du kan les masse om EL og testing inne på www.pernille.info,der står det veldig fint forklart. Den sikreste måten å finne EL på er å bruke EL-tester,og samtidig ta tempen hver morgen. gjør du det et par sykluser kan du lett se et mønster,og ut ifra det beregne når neste eggløsning er: Lykke til!
Ginger-mor Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2007 Takk for svar dere:) Flotte greier. Jeg brukte billigetester sine. Tror de er ganske svake generelt, ja. Er på dag 25 i syklusen nå. Dette er første pp etter utskrapning, så jeg er litt usikker på hvor lang den er. Fikk liksom aldri prøvd el-testene før jeg ble gravid, så har litt lite erfaring. Skal bestille noen flere så jeg kan teste jevn og trutt neste pp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå