Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 jeg forstår heller ikke helt dette angelica skriver om hvordan det å komme med barna til far utenfor samværsavtalen, i stedet for for eksempel er å bruke barnevakt, er for barnas skyld, eller for å være snill med far. for sa far nei fordi han hadde andre planer den helgen var det den nye dama hans som var barnslig dritt kjerring, og det var hun som måtte forstå at det var barna som trengte stabilitet. de gikk da bare ut fra den oppsatte avtalen går jeg ut i fra, det var nå helt klart det jeg fikk inntrykk av med hi det andre innlegget, som også var en barnslig drittkjerring fordi at hun ikke ønsker å fungere som et avlastningshjem for en som ikke gidder å ta seg av egne unger i sin egen periode. jeg har selv hatt en unge som ikke har vært frisk, og som har krevd mye, trenger ungen stabilitet så trenger ikke jeg barnevakt, kan ikke se at mødre til andre unger som trenger stabilitet og trygghet, som har innbakt barnefri annenhver helg, skal ha så forbasket mye mer behvo for barnevakt. jeg var alene jeg også. uten barnefri annenhver helg. en gjør jobben som skal til, uten at det er alle andres feil. trenger du avlastning og ber far om hjelp så er det jo greit nok det, men det er ikke for ungene sin skyld, om de samtidig har stort behvo for stabilitet, og det er heller ikke for å være snill med far, om han skal få seg en skylle bøtte om han sier nei. må ellers si at jeg er sjokkert over ordvalget og de sinte holdningene til hovedinnlegger, og goså sånt raseri mot så små barn. helt enig med snulder i det. men det er nå meg
-Hengebuksvinet- Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 min, og at det er like mye hans hjem som de andre barnas hjem. Selvfølgelig kan vi en sjelden gang ha planer som ikke kan kombineres med barn, men da prøver vi å finne en ordning. Stesønnen har jo både en farmor og en farfar som er ivrige på å se han, siden vi er mange om å dele på tiden hans. Forlanger også av mannen min at min særkullssønn alltid er velkommen her, og da må vel det samme gjelde motsatt vei?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Men det er umulig å planlegge jobb og hverdag dersom man ikke kalkulerer med at "idag skal jeg IKKE hente den og den på SFO/bhg, derfor rekker jeg å klippe håret, handle middag, besøke syk nabo på aldershjemmet, gjøre ferdig noe arbeid som jeg har lovet" Hva som helst kan jo være grunnen til at man ikke hopper fordi om den andre forelderen sier hopp. Jeg ville aldri ha behandlet min eks på den måten- jeg avtaler når han skal hente barnet, eller passe det, eller ha det i en uke eller to, og jeg forbereder barnet på at nå skal du til pappa, og så skal du til meg da og da. Jeg bruker ikke han som løsning hver gang jeg får en impuls, og jeg "kvitter " meg ikke med biobarnet mitt streks jeg har en impuls om noe jeg har lyst til å gjøre. Jeg regner ikke med at barnets far er en dørmatte som hopper når jeg roper hopp. Hvorfor skal min mann være dørmatte for SIN ex? Ikke HI - men kjent med problemet....
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Hei du anonym HI. Her har jeg og far en forståelse mellom oss hvor vi da spørr hverandre i steden for å skaffe noen andre. Aldri har jeg kalt noen for drittkjærring fordi de evt har en avtale??? Det må jo være alles ønsker om å tilbringe mest tid med barna da de har muligheten. Jeg setter mer pris på at far ringer meg hvis han skal bort i steden for at de skal havne andre steder! Far her har aldri heller fått noe skyllebøtte, og for å si det slik så er det sjelden jeg har spurt han, det går som regel andre veien og nå bor han så langt unna at jeg har barna hele tiden. Har også vært alene 2 år uten hjelp på noe som helst måte, så kanskje det er derfor jeg reagerer slik, men jeg føler det blir for lett å ikke kunne ha en dør på gløtt for barna. Kanskje fordi jeg føler det er forkastelig at noen bare kan dra fra barna å ikke snu seg tilbake. Altså jeg tror ikke folk har vanskelig med å forstå, men reagerer ut i fra måten et innlegg er skrevet på. Et innlegg med innhold og evt forklarin gir et helt klart mer bilde av hvordan ting er og lettere og evt legge ut svar. Enn et innlegg hvor det er bare ekle ord på både barna og voksne. MEN hvis folk klarer å legge ut litt mer formulert innlegg tror jeg andre vil forstå, for at barn er og kan være vannskelig er ikke til å skyve under teppe, men det samme gjelder oss voksne også desverre.
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 For guds skyld snakk om å ikke se en mellom ting. Hvis dere leser igjennom ALLE de innleggene nedover her som alt egentlig har basert seg på, enn å hoppe midt inni noe å dømme ut i fra det.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 du sier at du høres litt ut som den dama som kom slengende med barna i hytt og pine. du vil gjøre det slik både fordi barna da får tid med sin far, og at det er fint både for far og barna. fin tanke. så sier du at dette tok slutt for deg da han kom sammen med ei dame som gjorde det samme som hovedinnlegger, motsatte seg denne ordningen. du sier hun oppførte seg som en liten dritt unge. så fikk du dradd henne inne for en barenpsykolog for å få plenta inn i hode på henne som både er skrullete og sjalu at barna går først, og også videre at de trenger stabilitet. http://www.dinbaby.com/forum/thread/7928559 dette er i tråden som heter de jævla bioene. jeg lurer på hvordan det kan være så veldig stabilt å ikke holde seg til det som er avtalt. det er jo ustabilt nok for et barn å måtte pendle mellom mor og far regelmessig, om en ikke skal gjøre ting verre med å sende barna mellom hjemmene også utenfor et som er oppsatt. de fleste har i allefall annenhver helg uten ungene, gjerne annehver uke, eller andre ukedager også uten barn. det må nå virkelig gå an å legge de aktiviteter som gjør at en trenger barnevakt til de tidene en ikke har barn. i alle fall som en hovedregel. jeg synest ikke de som ikke greier å holde seg til samværsavtalen har så veldig mye å stille opp med når argumentet er stabilitet. da får en heller si at en ikke ønsker å oppnå stabilitet, men øsnker å oppnå fleksibilitet og mer kontakt mellom far og barn. dette mener jeg fremdeles. jeg har som sagt vært alene med et sykt barn, jeg kjenner til behovet for avlastning. men med en samværs avtale om det er vanlig samvær eller om det er delt omsorg eller noe midt i mellom, det gir faktisk nok avlastning for de aller fleste. det får da være grenser for hvor mye pasuer en skal trenge fra sine egne barn.
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 For det første var svaret mitt mer ironisk der, men skjønner at noen ikke skjønner det så........ Og nei det tok ikke slutt pga ei dame kom inn, det har egentlig aldri startet, som jeg har sagt tidliggere her i trådene så har jeg en x som bare jobber og jobber. Dama til x er ei grei jente og super stemor, kjempesuper, men det jeg dro henne inn til barnepsykolog for var måten hun terroriserte meg med mld og tlf. Pga dette gjorde faktisk at barna merket vibbene her. At dette var sjalusi har jeg ingen tvil om,men jeg og min x må kunne prate på tlf om barna. Hun bryr seg om barna og ville ikke ha byttet henne ut, selvom vi har hatt våre feider. He he må le av all denne praten om at det ikke er stabilt å regne med at far også kan stille opp. Jeg sitter med to skolebarn, foreldremøte på skolen til barna har vi to valg, barna kan være her eller hos far, eller så kan far ta seg en tur på foreldremøte. Du har helsestasjonene, ja jeg forventer at han burde ta sin del der også. Dette er ikke snakk om at hver helg trenger jeg fri og dumper ungene der. Men planlegging, skal jeg noe å ringer far og spørr, respekterer jeg et nei faktisk, men far må jo syntes det er godt jeg spørr han også. Og dette med at det må være begrensninger hvor mye fri man har fra barna sine.....? JEG skjønner ærlig talt ikke tankegangen her, for dere anonyme finnes det jo ikke en mellomting???? Går det ikke ann å se litt i mellom? Når jeg sier fri....hehe er ute kanskje to ganger i året, ink 4 foreldremøter i året, juleavsluttninger,sommeravsluttninger og samtaletimer på skole, helsestasjonene. MENER dere virkelig at det er merkelig å be faren som lagde disse barna også om å stille opp på disse møtene eller å ha barna? Å jeg må si at jeg er ikke en av de som er så heldig for min x er arbeidsnarkoman og det har den nye dama funnet ut også som sitter alene hver kveld med ei lita en, hun ringer meg!!!!!! Og la meg spørre ne ting til, når barna må på sukehus og lege, la oss si dette er utenfor "sammværsavtalen" er det greit å spørre far da eller???? Blir litt matt av folk som endten set bare toppen av isfjellet eller bånnen, det finnes noe imellom også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå