Gå til innhold

HJELP!!! Klamydia i over 2 år???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nå svar fra legen på noen prøver jeg tok og det viste seg at jeg har klamydia og at jeg antakeligvis har gått med det i 2 og et halvt år.

Sist jeg sjekket meg var nemlig rett før jeg ble sammen med samboer.

Er det noen som har noen formening om hvilke sjanser jeg har for å IKKE være steril?

Noen som har noen erfaringer?

Er så redd jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ble gravid etter clamydia i 6 mnd, er gravid for andre gang, kjenner et par andre også.....man blir temmelig syk dersom noe bakterierielt forviller seg opp i egglederne, således ville du visst det dersom du hadde hatt clamydia der oppe, de fleste får inf i sjede og urinrør, samma prinsippet som alt annet; en urinveisinfeksjon trenger på ingen måte å gå i nyrerene, eller en bronkitt bli til en lungebetennelse. tid er ikke nødvendigvis noe indikasjon på at det har gått galt, de fleste har jo et immunforsvar som virker sånn rimlig greit. ved siden av dette har man to eggledere, ikke ofte begge har vært betente..... de har sikkert gått greit med deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med Clamydia i nesten 2 år. Kunne ha vært kvitt det 4 mnd etter at jeg fikk det, men legen oppyste meg ikke om at jeg hadde det da jeg var til legesjekk, fikk først vite at jeg hadde hatt det året etter når jeg gikk til legen igjen. Dette fordi jeg ofte hadde vondt i magen (på siden). Trodde jeg var blitt steril da jeg ikke ble gravid etter mange forsøk. 5 1/2 år etter at jeg hadde blitt kvitt det ble jeg gravid. Og har et, skjønt lite barn. :) Så sjansen er stor for at det har gått bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gode svar her, vil bare si at jeg er i akkurat samme situasjon og at det bekymrer meg også. Ble smittet av kjæresten min da vi ble sammen for seks år siden. Fikk påvist klamydia hos legen min et år eller litt mer senere. Gikk til legen pga utflod som luktet vondt (kunne ikke begripe at det skulle være noe i veien så det tok altfor lang tid før jeg gikk til lege..)

 

Legen sa jeg hadde bakteriell vaginose og ga meg en stikkpille. Da forsvant utfloden med en gang. Så ringte hun uken etter og fortalte den lystige nyheten om positiv klamydiatest.

 

Lurer fælt på om illeluktende utflod bare var BV eller om det hadde sammenheng med en mer omfattende infeksjon... æsj, at jeg ikke var smartere den gangen.... Har dere noen synspunkter??

 

Har bare forsøkt i en kort periode så jeg vet ennå ikke noe om hvordan det står til der inne i egglederne... Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle vise seg at du har tette eggledere, går det an å åpne dem. (du må på utredning først) Hadde klamydia i over ett år, og er nå gravid. Ble det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - har hørt om at noen har fått åpnet egglederne igjen eller, som man kanskje oftere gjør nå, tilbyr ivf-behandling.

 

Veldig positivt å høre om andre som blir kjapt gravide allikevel! Får håpe at det vil komme til å gjelder meg også :)

 

Lykke til med babyen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Hei hei. Den største faren ved å bli steril i forbindelse med klamydia er dersom du utvikler en betennelse i livmoren (Forårsaket av klamydia). Hvis du ikke har hatt en betennelse i livmoren din eller andre steder i underlivet, er det ikke stor fare for at du skal være steril. Jeg ville ha snakket med legen min om dette og så ville jeg ha tatt en gynikologisk undersøkelse med ultralyd av eggstokker for å se at eggledere osv fungerer normalt.

 

Hilsen medisiner student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg ble gravid mens jeg hadde klamydia, og mest sannsynelig

hadde hatt det i nesten TRE år! Og, ikke bare ble jeg gravid, men

ble også gravid mens jeg gikk på ppiller! :o

 

Det går sikkert bra. Det er som oftest pga bettendelse i livmoren du

blir steril, og jeg tror man merker om man har det(?). Da blir eggstokkene tette eller noe, men har hørt at det går ann å " åpne " de igjen med en operasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei !

Staten leverer ut sånne brosjyrer om kjønnsykdommer , å der står det at hvis man går med det lengre enn to år så bryter som regel kroppen ned bakteriene.

Er nok mange som har hatt klamydia uten å legge merke til det siden det nesten ikke er sympyomer. ( Svie ved vannlating, forandring i utfloden, men hvis man får feber må man rett til legen ! )

Å jeg tror at hvis du hadde vært steril, så måtte det hvertfall ha gjort vondt eller hatt ubehag , det er jo tross alt en betennelse!

Men når man tester seg for klamydia er det bare en urinprøve som må "dyrkes" i 2uker før man får svar.

Hvis den er positiv er det to tabeletter som skal tas på likt å så må man vente en uke m å ha sex , evt bruke kondom :)

Er ikke så komplisert !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...