Gå til innhold

Gi meg deres BESTE middags-oppskrift !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FAHITAS I OVNEN

-En stor pakke kyllingfilet. (de rundt 700 g)

-1-2 rød paprika

-1-2 grønn paprika

-1 rød løk

-Champignong (etter smak)

-1 pose burritos krydder

-1 pose fahitas krydder

Kutt opp alle ingrediensene, stek, krydre litt og legg i en bolle etterhvert.

Bland til slutt alt sammen med en pose fahitas og en pose burritos krydder med litt vann i stekepannen.

Fordel fyllet i store tortillaslefser, rull sammen, fest m/ en tannpirker og legg i ildfast form.

Strø over ost og stek til osten er smeltet og litt gyllen.

Serveres med salat,ris, rømme og salsa.

Kjempegodt. Får alltid blide gjester med denne retten.

Skrevet

Kylling-wok (evt svin). Godt, sunt og raskt!

Varm olje (helst rapsolje, blir varmere) i wok- eller stekepanne, sammen med krydder (salt,pepper, koriander, chili el hva som helst du liker). Jeg pleier også å ta i litt fersk revet ingefær, litt fersk chili og en hakket hvitløksbåt, men det er smak og behag hvor mye krydder og smak man orker. La dette frese litt så det setter smak på oljen. Stek raskt biter av kyllingfilet, og legg dem til side på et fat. Så steker du raskt grønnsaker i samme olje (f.eks brokkolibiter, sukkererter, gulrotskiver). Legg kjøttet tilbake, hell over 1-2 ss sweet chilisaus og strø over en neve sesamfrø. Bland godt, spis med en gang.

Kjempegodt og utrolig sunt, grei måte å få i seg disse grønne grønnsakene på som er så sunne for oss som vokser... Server evt med ris el brød til.

Skrevet

Kylling wok retten også godt hvis man bruker scampi og evt kamskjell istedenfor kylling, men da blir det litt dyrere. (jeg regner 12-15 scampi per person hvis hovedrett)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...