Stratos med 3 barn Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Guttungen min er fullammet frem til nå, med unntak av en og annen flaske med mme en sjelden gang. I det siste har han innimellom virket litt irritert ved brystet, vært oftere sulten og våknet noen ganger oftere på kveld/natt for mat. Virker innimellom som om han ikke blir skikkelig mett. Har i noen dager derfor gitt ei flaske mme etter ammingen på ettermiddagen og det later til å "virke". Men så drar velmenende gode råde fra øst og vest i alle retninger. Noen sier de ville gitt grøt, andre ville forsøkt å pumpe opp mm lageret, andre igjen ville fortsett som jeg gjør i dag. Har spurt hs, men hun er jo like "ullen" i svarene. Gutten min er stor da! 67 lang og 7800 gr.... Hva gjør dere med deres 4,5 mnd babyer? Spør dere som husker hvordan dette er jeg, for hs, foreldre og venninner ser ut for å huske litt dårlig innimellom!
*toppris* Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 slet selv med det samme... nå gir eg ett grøtmåltid, det er på kvelden her da pga det var da eg ikke hadde nok melk, han fikk ikke nok tildet måltidet så våknet etter en liten stund, ville ikke sove osv.. du skjønner:) samtidig håndmelker eg når han har lagt seg, for å prve å få opp melken.... syns det er greit å gi grøt rett før han legger eg... blir liksom en del av lallerutinen:) han storkoser seg:)
meg & to små vampyrer Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Min er 4,5 mnd. Han ammes og får smaksprøver av fruktmos. Har i det siste begynt å amme fra begge bryst ved siste amming før kvelden. Men han også er mer ukonsentrert enn før, jeg kan ikke snakke engang uten at han kikker opp på meg og skal være med.. He he:) Og han virker veldig intr i all mat,.. Jeg har hørt at om de er over 4 mnd er det likegreit å begynne med grøt fremfor mme... Men jeg vet jo ikke... Håper hvertfall dere finner ut av det:) Lykke til..
Amabolla Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Jenta mi er 4,5 mnd og har perioder da spesielt kveldene er rot når det gjelder amming- men tror det er bare økedøgn. Du kan jo prøve et par dager med amming og se om det er økedøgn. Siden babyen din er stor i vekt så kan det jo være at den rett og slett vil ha mer mat enn det du kan produsere. Mi si krever mat heile dagen- men sover heile natta- men de gangene jeg tror det er økedøgn så våkner hun 1-2 ganger om natta for pupp. (hun er 7805 gr og 68,5cm lang). Hvis det ikke bedrer seg etter ett par dager så prøv grøt-eller fortsett med mme tilskudd på kvelden:)
*toppris* Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 han får av og til litt fruktmos i grøten og litt etter, det er "snopet";) litt merkelig bæsj etter fruktmosen,,hehe.. menmen... http://www.dinbaby.com/content/view/slideshow/430239/offset/11 her kan du se så fornøyd han var etter første grøtmåltid;)
Stratos med 3 barn Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2007 Tusen takk for svar! Godt det ikke bare er jeg som "surrer" litt rundt med alle disse tankene Synes det er så håpløst når hs sier, "nei han er innenfor kurven, så nok mat får han".... og det er liksom det. Lett for henne å si som ikke sitter her med slappe pupper og en unge som griner etter mer, også vet man liksom ikke helt hva man da skal gjøre..... )
2 søte Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 det jeg gjør, hun blir 5mnd om noen dager, jeg begynte når hun var litt over 3mnd å gi hun mme på kvelden, for hun var ikke fornnøyd, og sutret mye. når hun var 4mnd så begynte jeg med grøt, og nå gir jeg 2 eller1 grøt måltider, 1 middag og mme itillegg til at jeg ammer. men da må jeg si at hun legger veeldig dårlig på seg, hun veier nå 6100g, veier henne hver uke, men 20des veide hun 5710g!! kanskje du burde prøve litt grøt i stedet og se om det funker, tror jeg ville gjort det slik. og prøvd å amme, om han forsatt sutrer kan du jo gi litt mme eler pumpet mm. men det viktigster err jo at du ikke blir stresset av situasjonen. om det bare blir kav med pumpingen og slikt, bør du ikke holde på med det. må bare si at etter jeg begynte med grøt har hun blitt en ny unge, mye blider på kveld, lettere å legge, mye mer aktiv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå