Gå til innhold

Dette var ingen optimal ettermiddag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puh, for en ettermiddag/kveld!

Sambo er på reise, jeg har det alt for hektisk på jobb, hente barn i barnehage, en banan i bilen, fort fort fort på svømmekurs med størstejenta, lillesøster - supertrassetreåringen min er en sinnatagg for tiden, lage mat, stelle barn, legge barn, vaske vinterdress og ullklær som lillesøster har tisset i (hvorfor må det skje UTE?), måke snø, snakke med snakkesalig venninne på telefonen, forberede morgendagens jobb....................... OOOOOOOOÆÆÆÆÆÆÆÆÆ, sånne dager vil jeg ikke ha!!!!!!!!!!!

Det mest slitsomme er egentlig lille trassejenta mi.... Hun er så frustrert og sinna og sur og rasende for tiden at det er en real utfordring å være aleneforelder flere døgn i strekk...

(Men innimellom, når hun har noen harmoniske minutter, er hun verdens søteste, snilleste, blideste, sjarmerende lille koseklump!)

Men nå skal jeg slappe av en stund før sengetid! Ahhhh.......

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi oi oi.................da fortjener du virkelig å slange deg litt i sofaen før du skal stupe til køys!

Sånne dager er slitsomt ja:-))

Skrevet

Hei urtete, jeg leste dette i går, men da fikke jeg ikke svart for det var jo ikke meg som var logget inn....

Entravel dag, men du fikk det jo til! Ingenting gikk galt, hun på tre år roper litt- jojo, men du styrte skuta likevel. Det eneste trikset jeg har på de der bråkebøttene på tre år er Informasjon. Jo mer de får vite av dagens sysler på forhånd jo bedre. Lite men tydelig info, så mange ganger at de kan regla utenat.

Jeg merka i alle fall stor forskjell på han der store min de dagene jeg glemte å gi ham info, da ble han helt krakilsk - de andre dagene var han en vanlig liten gutt...

håper dagen i dag gir deg en bedre følelse, for som sagt du fikser jo alt!

Skrevet

Takk kjære dritgrei, takk!!!

Hadde det bare vært så enkelt at det er de store tingene som får henne rasende og totalt ute av balanse! Hehehehe, neida, det er like ofte de små og ubetydelige detaljene;

- for lite tannkrem på tannkosten (etter hennes hode ja, og da hadde det vært for lite med et halvkilo også...)

- storesøster åpner døra (gud forby - for det skulle jo lillesøster!)

- feil genser (vrææææl)

- kommer på at hun skulle jo kle på seg selv - når hun er ferdigpåkledt av meg..

- storesøster er smart og sparer godteriet lenger enn lillesøs - da er det uuuuuuuuurettferdig at lillesøs ikke har no godt altså!

- jeg går opp ei trapp før henne - vrææææl, hun skal jo gå først!

Det er egentlig alt dette som er sliiiiitsomt for tiden - sånt småtteri som jeg ikke kan forutse...... og som fører til at verden raser sammen for lilletupsa mi...

Og når man selv er sliten, så er hodet tomt for gode avledningsmanøvre!:-)

Trassalder er og blir slitsomt!

Men den varer heldigvis ikke evig!:-))

Skrevet

mm... det er slitsomt, og hvis du klarer å tenke på det som frustrasjon i en løsrivelsesfase, så er det lettere å møte henne med forståelse, men aller helst vil vi jo sette dem i bur i hagen så jeg heier jeg!

heia heia heia heia!!!!

Du er best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...