Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Lurer på hva dere mener om plastisk operasjon jeg....være seg mage pupper eller ansikt.....? Hva ville dere ha gjort i så fall, og er det noen som sitter med erfaringer her som vil dele? Har så lyst til et par ting, men vet ikke om jeg tør. Etter fødsler har mine bryster som før var yppige blitt heeeeeeeeelt borte -og det plager livet av meg. Har også bollekinn - som plager meg veldig og har alltid gjort det. jeg hadde spiseforstyrrelse da jeg var yngre fordi jeg hadde komplekser for bollekinn:selv om kroppen var ok slank!! da jeg slanket meg sykelig tynn ble bollekinnene borte. jeg har så lyst til å være slik uten å måtte slanke kroppen, som ikke trenger det. mange vil nok kalle dette forfengelighet, og tull....men for meg er det en følsom sak, og jeg ville gjort mye for dette. Noen som vet, eller har erfaringer? takknemmelig for dette. please, ikke gidd alle teite kommentarer.
Korse76♥ Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Det er vel ikke for ingen ting at over halvparten av oss nordmenn ville utført plastisk kirurgi dersom det var gratis... Jeg har selv fått utført brystreduksjon, og skjønner godt de som velger å gjøre noe med enkelte problemer. Hører med i halvdelen som hadde gjort det selv om det var gratis, de fleste har vel ett eller annet de er misfornøyd med.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har tatt brystreduksjon. Skal fixe på nesa mi når jeg har råd, lyst til det hele livet nesten. helt siden barneskolen faktisk
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 ja det er sannelig ikke lett i denne utseendefikserte tiden... Men jeg forstår deg godt... Siden jeg har vært liten har jeg blitt mobbet for nesa mi... Har "fikset" på den, men det var ikke mulig å få den nesen jeg drømte om... Men litt bedre er den...Det beste som skjedde er at jeg nå i en alder av 30 tør å innrømme at jeg har stor nese.. Før gikk jeg ut av rommet hvis noen snakket om neser... Det var grusomt... Tenkte på det hver dag.. Nå kan jeg vitse litt om den... Lykke til med avgjørelsen din.....
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Vet akkurat hvordan du har det, jeg skal snart operere bort dobbelthake, det ligger til familien, og forsvinner ikke;( Senere skal jeg også kanskje operere sånn at haka står mere ut. Har aldri likt profilen min, men det er nå i det siste jeg har seriøst bestemt meg for å gjøre noe. Skal gå ned ca 10 kg til, så skal jeg ta brystløft. Vil ha tilbake mine gamle pupper...buhuu;((( Hehe. Og det er ikke for noen jeg gjør dette, bare for min egen del. Synes det er greit med plastiske operasjoner, så lenge man sliter oppriktig med noe. Men er skikkelig i mot de som gjør det som allerede ser veldig bra ut, men aldri blir bra nok liksom. De skulle hatt en runde hos en eller annen som kunne hjulpet dem med selvbildet først.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Jeg gråt meg til et brystløft etter en fødsel (hadde IKKE store pupper!),og jeg har fått dekket øyelokksløft på det ene øyet på Ullevål. Skal faktisk tilbake dit i morgen for kontroll,er ikke helt fornøyd så jeg skal høre om de kanskje kan løfte litt til:) Puppene mine HATET jeg,klarte ikke vise dem foran samboeren engang,eller slappe av med dem under sex. Så det ble jo nesten et psykisk problem ut av det. Er veldig glad jeg fikk den operasjonen,men så har jeg fått flere barn da,så huden er litt slappere igjen. Og det er mye og godt synlige arr-det gjør at jeg nok vil kvie meg for å vise meg frem for en evt ny kjæreste:( Men,men jeg må jo bare leve med det,og det hadd vært verre å vise frem de puppene jeg hadde før!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Hi her. takk for var jenter! DU SISTE ANONYME: hvordan er det om man tar brystløft: kan man amme et nytt barn, eller er melkekanalene kuttet ved slike operasjoner? - man kan vel heller ikke amme om man putter inn silikon?hm..... synes det høres værre ut enn brystløft. hm - men SKAL gjøre det, fordi jeg plages sååå! øyelokksløft: blir det stor forandring ved slikt inngrep eller? bare nysgjerrig jeg. er det noe som kan gå galt?
Nicole_25 Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Jeg tok silikon for 2 mnd siden og jeg er kjempe fornøyd:-) Tok opp et forbrukslån og absolutt verd det. Jeg hadde en liten a cup før å nå har jeg c cup. Mye bedre selvtilitt, klærne er finere på osv. Absolutt verd det:-)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 flott! hvor gjorde du det hen, og hva betalte du? H.I.
Nicole_25 Skrevet 25. januar 2007 #10 Skrevet 25. januar 2007 Jeg gjordet det på moxness klinikken,betalte 28000 kr.Hadde vondt første døgnet, men etter det var jeg alene med ungen min som var da 15 mnd. Hadde ingen til å hjelpe meg, men det gikk greit. Dem er ikke harde og ser ikke unaturlige ut:-)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har mistet litt av følelsen på noen områder på puppene. Og hele brystvorteområdet flyttes jo oppover,så det er en liten fare for at man ikke kan amme ja. Jeg fikk barn etter operasjonen,og synes det var vanskeligere å få ut melken. Så jeg måtte kombinere med mme. Ang øyelokksløft,hang det ene øyet mitt litt ned,og jeg kom visst til en veldig dyktig kirurg. Hun laget et lite snitt over øyelokket,i folden, og måtte først forbi et muskellag i øyelokket,før hun kom frem til riktige muskel. Så strammet hun til denne,til hun var fornøyd,og så festet hun den der,og sydde igjen. Arret synes ikke,bare såvidt en liten rød strek,akkurat i folden. Men jeg skulle gjerne strammet et par mm til,så jeg får se imorgen da. Nå er det jo litt mer kosmetisk da,men hun var så veldig pirkete og opptatt av å gjøre en god jobb,så kanskje jeg får det allikevel? Dette regnes som mikrokirurgi (tror jeg de kalte det),det er veldig pirkete og avansert. tror ikke de gjør slikt ved private klinikker,der fjerner de vel kanskje heller huden og strammer opp på den måten?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 så man KAN amme om man har silikon altså? wow - ok trodde ikke det jeg. hvem tok øyelokkoperasjon på deg da? HI
Meg og Victoria + en i magen:) Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 jeg har tenkt til og ta brystløft og sillikon men har hørt at det går ann og søke om å få det dekket. jeg sliter veldig med puppene for det første er de altfor store til at jeg er så liten. jeg bruker 85d og er 159 høy. og etter å ha ammet i ett år så ble de enda større og slappe skikkelig henge pupper jeg tør aldri og vise meg naken for det er rett og slett stygt å se på. dette gnager veldig siden jeg er 22 år og har pupper som en 80åring.. men vet ikke hvordan jeg skal gå frem skal jeg gå til fastlegen?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #14 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har silikon,jeg bruker nå B cup så da kan du tenke deg at jeg ikke brukte cup i det hele tatt før......heheh.....Dvs at jeg har 100 ml i hver pupp,ikke store greiene men nok for min kropp! Min operasjon kostet 28.000 på Oslo Akutten heter det vel der nede,er veldig fornøyd den dag i dag.(har hatt silikon i 8 år,aldri hatt problemer med det) Jeg ammer og har ikke hatt noen silikon/amme problemer;O) Stella
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #15 Skrevet 26. januar 2007 Du kan jo gå til fastlegen,men det er ikke sikkert du vil få det dekket? Men prøv du,for alt det er verdt. Da må du virkelig utdype hvor mye dette plager deg! Jeg har forresten vært på Ullevål igjen idag og blitt vurdert igjen,etter jeg hadde en øyelokksoperasjon. Var som sagt ikke heeelt fornøyd,og tre leger så på meg igjen nå idag. De så problemet mitt og mente at jeg bare kunne komme tilbake for en ny operasjon,denne gangen blir jeg innlagt og får bo på hotellet der,slik at de skulle bruke enda mer tid slik at jeg ble fornøyd! Trodde virkelig de skulle avfeie meg nå,problemet er ikke akkurat veldig stort. Mange som ikke ser det på meg i det hele tatt,de skjønner ikke hvorfor jeg skal operere. Så jeg er veldig glad for det. Og i tillegg får jeg jo barnefri et døgn eller to,med hotell og full oppvartning:)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #16 Skrevet 26. januar 2007 Leser her at det er mange diskusjoner om hvor lite penger alenemødre har... Men plastikk pupper det skal man ha... Er ikke det ganske dyrt liksom...?
Nicole_25 Skrevet 26. januar 2007 #17 Skrevet 26. januar 2007 Har tatt opp lån for å gjøre det..............Er det sjalusi ute å går........:-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #18 Skrevet 26. januar 2007 Bare venta på en idiot kommentar!!!!!!!!!!! Hehehe .....var så heldig at jeg faktisk fikk det av mamma`n min jeg da ;O) Så betalte ingenting,og dessuten var dette leeeeenge før jeg fikk barn! Stella
Gjest Skrevet 27. januar 2007 #19 Skrevet 27. januar 2007 Er det ikke også en del som får dekt det liksom?? Er du ganske sjalu liksom?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #20 Skrevet 27. januar 2007 Hvordan vet en hvilket sted som er best å gjøre plastisk operasjon på tro?
Umulia med Amalia Skrevet 28. januar 2007 #21 Skrevet 28. januar 2007 Dette er absolutt ikke ment som kritikk. Jeg syns folk kan gjøre det de måtte ønske med sin egen kropp. Det jeg lurer på er om dere ikke er redde for at det skal bli mislykket. Man hører jo om mennesker som ender opp med defekter som er mye verre enn det de var misfornøyd med i utgangspunktet. Og silikon, trodde det var byttet ut med saltvann? Syns det høres veldig skummelt og unaturlig ut. Man vet jo ikke hva som er følgen om 25 år? (er jo faktisk ikke ment å være inni kroppen, men til bruk i byggebransjen) Selv har jeg mulighet til å operere kjeven, noe som er anbefalt fordi jeg er underbitt og sliter tenner og kjeve feil. Er i midlertidig veldig betenkt, hva om jeg ikke kjenner meg som meg selv etterpå. Er kanskje litt ekstrem, men da jeg tok hull i ørene (som 18 åring) syns jeg lenge det var helt fryktelig;-p... Med kosmetiske oprasjoner, er dere ikke redd for signal effekten til barna? At vi er med på å opprettholdet fokuset på utseende. Burde vi ikke heller si klart i fra som forbrukere at vi ikke vil la oss styre av den sex- og utseende fikseringa som er i dag? Industien rundt plastisk kirurgi går virkelig inn for å normalisere det å operere seg for å bedre utseende, og det syns jeg er veldig skremmende.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #22 Skrevet 28. januar 2007 Umulia med Amalia: Jeg har gjort en slik kjeveoperasjon du snakker om. Du sier det jo selv, tenner slites skjeft, og kjeven har feil. Blir på en litt annen måte enn en kosmetisk operasjon, og jeg ser ingen grunn til at du skal tvile på det. For barna dine betyr det jo bare at du forandrer på en ting ved deg som ikke er bra. Skjevt bitt kan forårsake mye hodepine og nakkespenninger.. Fikk også dekket min, hadde ett lite underbitt, skjevt bitt og tenner som ble slitt feil. Visst ble jeg forandret! Mange som faktisk ikke kjente meg igjen, får jo en helt ny ansiktsform Prosessen er langvarig da, men men... Gjorde vondt leeenge etterpå, så ikke ut i måneskinn på noen uker heller, men var absolutt verdt det. Er 12 år siden jeg gjorde det, og jeg er ennå super fornøyd! Sånn utover det, ser ikke noen problem med å forandre på ting man er misfornøyd med. En skal jo ha selvtillit også
Umulia med Amalia Skrevet 28. januar 2007 #23 Skrevet 28. januar 2007 Ja, i forhold til signaleffekten jeg snakket om, tenkte jeg mer på operasjoner som gjøres for å forbedre utseende et allerede "normalt" utseende.. Da du tok kjveoperasjonen, hvor lang tid tok det før du var "normal" igjen, med tanke på å kunne spise ol? Har egentlig bestemt meg for å gjøre det. Har slitt mye med migrene, og til tider har jeg ikke kunnet åpne munnen skikkelig pgr av smerter.... men jeg er ganske fornøyd i mitt eget skinn (minus noen kilo, da), og gruer derfor... Er ikke et lite underbitt jeg har, selv om regulering og div har gjort at det er mindre. Nei, jeg får vel heller hoppe i det... Når jeg bare er ferdig med å amme, så det blir litt lettere å få hjelp til barnepass. Kan du ikke fortelle litt om hvordan det var?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå