Gå til innhold

Når er det vanlig å ha samtale med prest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker litt i forhold til kirkeprogrammet, som skal lages.. Hvor lenge før bryllupet er det normalt? Er det jeg som må ringe å bestille tid, eller inviterer presten oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet du hva, det avhenger faktisk på presten. En jeg kjenner som giftet seg nylig, han er 20, de møtte presten flere ganger før vielsen. de begynte 2 mnd før.

Vi møtte presten på torsdagen før vi giftet oss (2 dager før). En venninne og forloveden møtte presten dagen før, mens en annen venninne og kommende mann 1mnd før.

Hvis du er usikker mtp kirkeprogrammer, så hadde jeg ringt for å avtale tid med presten.

Skrevet

Takk for svar!

Da tror jeg at jeg ringer kirkekontoret og spør... Det tar jo litt tid å lage et fint program... :-)

Det er på denne samtalen at vi skal ha med diverse skjemaer?

Ser at du skrev at du har giftet deg, hvilke skjemaer må vi ha med? Ligger de alle på nettet?

:-)

Skrevet

Vi skal ha møte med presten første helgen i februar, og gifter oss 24. mars. Presten mente jo før, jo bedre, Men det var visst mange som ikke ville ha det så langt før, derfor oppfordret de hver enkelt til å avtale tid som passet.

Skrevet

Okey! Greit å vite hva andre gjør... Men da gjør vi også det, bestiller time.. :-)

Skrevet

hvis de skjemaene du refererer til er de prøveattestene og forlovererklæringene, så skal de inn en stund før du gifter deg. Vi fikk beskjed om at de måtte være inne senest 3 uker før vielsen.

Når du ringer til kirkekontoret, så snakker du med dem og de sender deg helt sikkert de skjemaene du trenger. Vi fikk alle fra dem, inkl navneendringsskjema(som vi leverte inn på folkeregisteret, ikke til kirkekontoret:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...