Gå til innhold

Har du et ord for dagen eller et bønnesvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell hva du opplever med Gud dag for dag, til styrke for deg selv og andre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud eller Allah er det første og siste i min tankegang hver dag og jeg håper inshallah at det vil alltid være sånn.

Skrevet

God morgen får jeg vel si selv om klokken er snart ett.

Jeg og minstemann på 3,5mnd. tar ikke natt før i 2-tiden derfor står vi sent opp også.

Nå når jeg har en liten skatt selv så blir jeg veldig lett truffet av det som Jesus sa angående barna.Det han sa om de små barna er faktisk veldig stort, bare hør her:

Matt.18."på den tiden kom disiplene til Jesus og sa"hvem er den største i Himlenes rike?"Da kalte Jesus til seg et lite barn,satte det midt i blandt dem og sa"Sannelig sier jeg dere:hvis dere ikke omvender dere og blir som små barn skal dere slett ikke komme inn i Himlenes rike.

Derfor , den som fornedrer seg som dette lille barnet er den største i Himlenes rike.

Den som tar i mot et lite barn som dette i mitt navn ,tar i mot Meg".

Skrevet

God morgen igjen folkens

Siden ingen andre har skrevet noe her enda så får jeg vel fortsette med å fortelle hva jeg går å tenker på.

HELBREDELSE.

Dette tenker jeg mye på.I bibelen så finner vi mange løfter på helbredelse.Jesaja 53 og vers 5 sier det med klare ord:

"Straffen lå på Ham for at vi skulle ha fred, og ved Hans sår har vi fått legedom."

Dette er noe jeg har opplevd selv.Over en periode på flere år så hadde jeg veldige smerter i hele min venstre side fra hodet og ned i foten, det var på grunn av tungt arbeid.Dette plaget meg veldig.Jeg ba ofte til Gud om at Han skulle helbrede meg.En dag var jeg på et Kristent møte, der var en predikant som inviterte frem til forbønn dersom man var syk.Jeg visste at jeg skulle gå frem .I det predikanten la hendene på meg og ba til Gud så kjente jeg Guds kraft gå igjennom meg fra skulderen og ned.Smertene forsvant der og da! Har ikke hatt smerter siden.

Er ikke det fantastisk?Tenk at vi kan bli helbredet av Jesus!

Skrevet

Hei og hoppsann!

Ja nå er det onsdag 31.januar

i morra er det 1.februar.....hi,hi...det rimte!

Jeg blir litt tullete av og til men er nok ikke verdens beste dikter...... Jeg kom til å tenke på dette diktet av Andre Bjerke "Et barn er født", er det ikke vakkert?Bare les:

"Det største mysterium

er ikke mer enn det

at en ørliten kropp

er våknet til jorden.

Den nyfødte ser.

To luker i himlen går opp.

Selv femtrinnsraketter

og kjernefysikk

blir puslingers puslespill

når et nyfødt barn

med et eneste blikk

beviser at Gud er til."

Skrevet

Jeg er ikke kristen, men muslim, og leste dette i dag, selv om jeg har lest det før, rørte det meg like mye, og fikk meg til å tenke og reflektere over hvorfor jeg er muslim...

En mann med hvite klær og sort hår satt ved profetens side. Han så ikke ut som en reisende, men ingen kjente ham.

Han henvendte seg til profeten:

Fortell om Islam, sa han.

Profeten svarte:

Islam er å erkjenne at det er ingen annen gud enn Gud, og at Muhammad er Hans profet. Det er å si de faste bønnene, gi almisse, faste i Ramadan og om mulig gjøre pilegrimsreisen til Guds Hus.

Det er riktig, sa den hvitkledde mannen. Men fortell om tro!

Profeten svarte:

Vi skal tro på Gud og Hans engler, Hans Bøker og profeter, og på Den siste dagen. Vi skal skille mellom rett og galt.

Det er sant, sa den hvitkledde mannen. Men hva er den beste handling?

Profeten svarte:

Å tjene Gud som om Han sto rett foran oss. Han ser, om ikke vi ser Ham.

Den hvitkledde sa:

Fortell om Den siste tiden!

Profeten svarte:

Verken du eller jeg vet når den kommer.

Hvilke tegn går forut for den? spurte mannen.

Profeten svarte:

En hjulpet tror seg bedre enn hjelperen, og ubemidlede bygger overdådige hus.

Da gikk den hvitkledde mannen.

Profeten sa:

Det var engelen Gabriel. Han lærte oss om religion.

Skrevet

Hallo i luken!

"Barn er en gave fra Herren,morslivets frukt er lønn fra Ham"

Står i salme 127.3

Jeg ber for barna hver dag og bruker Guds ord mye når jeg ber.

Guds ord er løfter til oss som vi kan tro på og bekjenne til vi får bønnesvaret.

Salme 128 kan være bra å be ut for dere som lengter etter en baby.

Det gir styrke å ha et løfte å holde fast på.

Skrevet

Hei hei!

Kan ikke akkurat si god morgen for jeg ser at kl nå er 00.10 hehe.

Men jeg ønsker å dele noe da, www.andaktsiden.net, her kommer det dagens ord, bønnebegjær/takksigelser, møtekunngjøringer og andakter, mm. Og det er et ønske om at alle som vil kan bidra med ord og andakter. :) God lesning!

Guds Fred!

• 3 uker senere...
Skrevet

God morgen

Dette er nok en herlig dag hvor vi kan fryde oss over oss selv og hverandre!Hurra!

Dagens ord er et indiansk ordspråk som sier som følger:

"Døm ikke noen før du har gått tre mil i hans mokasiner........."

Bra sagt.

Koooos dere videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...