Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Vi har lyst å gifte oss, men har ikke det største budsjettet. Vil ha kirkelig vielse, og tenker tanken på å ha festen hjemme. Er det helt "teit" eller? Har aldri i verden råd til å holde fest i lokale og bestille mat. Pappan min er kjempe god til å lage mat, så hva om han fikser den? Event.forslag til mat? Ellers gode råd og tips? Blir vanskelig ang hvem vi skal be og ikke...
*lilleFrøkenSta* Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 hei! hva med å ta de nærmeste, feks forloveren ut å spise etter vielsen, og så ha en fest for resten etterpå hvor dere har bryllupskake? eller så kan dere jo ha det hjemme slik du sier å få faren din til å lage maten. det er jo ikke noe problem. er det på sommeren kan dere jo feks grille? tips for å få ting litt billigere? kjøp kjolen brukt eller bestill den over nettet. lag blomsterbukketen salv, eller kanskje du har noe du kjenner som er dyktige på det. eller litt tum for ider i dag jeg.... håper dette var litt hjelp:-)
doble Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Vi hadde hageselskap, med kaffe og kaker. Var kjempe koselig det. Slapp unna mange kjedelige taler og;) Dro på bryllupsreise rett etterpå vi da..derfor vi gjorde det sånn. Tjente nesten på bryllupet og..hehe;) Brukte mye penger på ringer, kjole og reisen da. (reisen ble dekket av pengegavene)..
Xenaen Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Det finnes mange måter å gjøre det på så det ikke blir så himla dyrt! Koldtbord er en av tingene, da kan man be venner og bekjente lage en ting hver, Det er lov å fortelle hvordan tingene er! Angående gjesteliste, lag ei a-liste (MÅ invitere) og ei b-liste (Ønsker å invitere) også er det å prioritere. Et vennepar av meg prioriterte venner framfor gamle tanter og slikt, men det hadde ikke jeg samvittighet til. Skal det serveres alkohol? et alternativ her er jo at alle ha med det de vil drikke - legg ved menyen. Eller spleiselag (har ingen erfaringer med det, men likevel, virker som en god ide) Vi lot hele bryllupet vokse seg helt ut av proporsjoner, og tru meg det er ikke nødvendigvis mer koselig det - fikk ikke snakka med alle, det ble så sinnsykt mye stress. Hadde jeg gjort det igjen hadde jeg begrensa det, samt delt ut drikkebonger - folk i nordnorge takler ikke fri bar. Jah, og noen i baren som ikke blanda sterkt, men brukte målebeger, Nei det går fint an å gjøre det enkelt, og uten at folk blir fornærma. Vær bare klar på det at det ikke er fordi dere ikke har lyst å invitere, men at økonomien ikke strakk til. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå