Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er stemor til en gutt på 7,5 år. Jeg og faren er gift og har vært sammen i 5 år. Stesønn og jeg har alltid hatt et veldig godt forhold og vi hadde han tidligere annenhver helg og i ferier... det var jeg og biomor som hadde kontakten rundt levering. noe som fungerte bra. vi bor i nordnorge i samme by som biomor.. stesønnen ytret et ønske om å bo her, og fikk komme så ofte han ville... biomor får seg så en samboer, noe som gjør at stesønnen får det bedre hos henne.... han tar han med på trening ol... dette gjør at noen av disse treningene krasjer med våre helger, men dette er ikke noe problem for oss....

Det blir så en "krangel" om en ferie, ikke noe ille, bare hun som hisser seg fordi hun må ha sin egen sønn i sin egen ferie..... dette var i mars 06.... etter dette svarer ikke biomor på våre henvendelser.... men sender stygge meldinger og sier at samværet fortsetter dersom biofar lager en ny samværsavtale som vi overholder.... Dette blir ikke gjort.... eller snakket noe mer om...

Vi har ikke hørt noe fra stesønn eller biomor på snart et år.... min mann snakker heller aldri om sin sønn....

Jeg og min mann skal ha en liten datter i april.... dette vet heller ikke stesønn om...

Hva ville dere som stemor ha gjort? skal jeg nevne stesønnen for min mann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo få faren på banen!! herlighet, ikke snakket med sin sønn på et år? For det første har ikke mora lov til å sabotere samværsavtaler, for det andre har gutten ret på samvær med far.

Dersom faren ikke vil snakke om dte er det jo noe som er galt, det hadde uansett ikke gått her i huset. Guttungen er samtalemne hver eneste dag, om han er her eller ikke...

Skrevet

For det første ville jeg aldri latt det gå så langt. Om man krangler og har problemer så hjelper det ikke å droppe det helt, man må ta tak i det selv om det er vanskelig. De gangene jeg synes mannen min har vært en anelse slapp i forhold til å prioritere barna har jeg sagt klart i fra, selv om det betyr at han må gjennom en krangel med biomor. Barna trenger jo begge sine foreldre!!

Skrevet

Så utrolig trist, er min første tanke.. Du spør om hva andre stemødre ville gjort, og for min del tror jeg nok ikke at jeg ville latt det gå så langt i utgangspunktet. Kan ikke forestille meg at jeg og sambo plutselig ikke skulle se mine stebarn på et år pga en krangel med biomor. Dette må dere ta tak i snarest mulig. Det kompliserer jo den kinkige situasjonen ytterligere at dere venter en liten en om ikke lenge, gutten tenker kanskje at dere ikke bryr dere om han lenger nå som dere får ny baby. Nei, få gjenopptatt kontakten med gutten og få samboeren din til å ta en prat med biomor + få på plass en ny samværsavtale asap er mitt råd.

Skrevet

Nyt tiden alene..... biomor tar nok til vett skal du se.... så kommer stesønnen tilbake... han vet jo at han har dere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...