Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvor gamle er barna deres da? Dagmamma? jobb? hjemme? jeg er skikkelig i tvil på hva jeg skal gjøre. synes egentlig det er for tidlig å starte i barnehage når man er 11 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min skal i barnehage når han er 10 mndr. Vi har ikke noe valg, kan ikke leve på en inntekt. Tror det går bra jeg..

Skrevet

jeg skal tilbake i jobb og lillemann må da i bhg.

jobber i bhg selv på småbarnsavdeling. og ja de er små men det går helt fint er som regel værst for foreldrene.

vi kommer selvfølgelig til å forsøke å la det bli kortere dager så langt det er mulig.

Skrevet

vet ikke helt ennå.. skal i jobb når småen e 8 mnd :-S og da tar sambo sin pappa perm.. ut i fra der aner eg ikke :-(

Skrevet

Jeg fikk gutten vår 11.11 og pappaen skal ha 8 uker av permisjonen på slutten.. Valgte å be arb.giver om 2 uker ferie i sommer siden jeg da får feriepenger og slikt blir det da ikke så merkbart tap av inntekt da.. da blir han 1 år og 1 uke når pappaens del av permisjonen er over.. Mammaen min synes også det er fælt at man skal måtte dra fra ungen i barnehage e.l så tidlig, så hun har tilbudt seg å sponse oss litt slik at jeg kan be om fri fra jobben så har søkt barnehageplass fra 02.01.08... man har jo egentlig krav på å beholde jobben selv om man tar ett ekstra år med permisjon (ulønnet..) så da regner jeg med at det skal kunne gå i orden...Også får jeg vel kontantstøtte i for desember, så da skal d gå bra.. Men jeg er da heldig som har en slik mamma som kan tilby sånt da...

Skrevet

eg begynne rpå skolen igjen til høsten i august, gullet blir ett i september.. da skal han være hos min mor, hun skal da fungere som dagmamma når eg er på skolen... dagene der er ikke så lange og han kjenner henne godt, så det er null problem her:)

Skrevet

Når permisjonen er slutt begynner jeg å jobbe igjen (er det ikke det som er meningen at vi skal når permisjonen er over??)

Snuppa får forhåpentligvis plass i barnehage.

Skrevet

Ble hjemme et år ekstra med 1 mann og det ser ut som om jeg må få det til nå også...

Skrevet

Jeg har søkt om et halvt år ekstra, uten lønn. Har ikke lyst på bhg-plass til en så liten. Vi velger å klare oss på mindre penger, de er jo ikke små for alltid!

Skrevet

her er det ikke barnehageplass å få i april, så jeg håper jeg får han inn til høsten, så da blir han 16 mnd når han begynner i barnehagen. Gleder meg til å gå hjemme med han i sommer også :-)

Skrevet

beskymret meg veldig for det der jeg også.. Snuppa er bare 8 mnd når jeg skal ut i jobb igjen... Syns det er tidlig å ha henne i barnehage. Men er også veldig usikker på dagmammaer. Vet jo egentlig ikke hvordan folk det er ..

Men heldigvis ordnet dette seg selv;) Ble gravid igjen . Så når permisjons tiden min er over. Går jeg over på arbeidsledighet , ( siden jeg ikke har noen jobb og komme tilbake til ) fram til neste man blir født 5 mnd etter. Så får jeg permisjons penger igjen i et år etter det ;)

Å kan ha Sol-Angelica hjemme samtidig som lillemann/frøken i magen .

HVa som skjer etter det er jo ikke godt å si.. Men da er det jo to barn med kontant støtte , pluss barnebidrag . er jo nesten 8000 kr , så kan nok hende jeg tar ett nett studie elelr noe. Så kan jeg vere hjemme en stund til etter det også... ;)

merkelig hvordan ting ordner seg til slutt ;)

Skrevet

Jeg ble ferdig med studiene mine rett før tulla kom. Går nå hjemme med mammaperm med veldig lite penger, og mannen min får ikke pappaperm siden jeg jobba under 50%. Jeg går sånn frem til september. Begynner å søke ny jobb f.o.m.april/mai slik at jeg har noe å gå til i sept. Hadde bare liten deltidsjobb under studieperioden. Må begynne å praktisere det jeg har utdannet meg som, og dessuten er vi nødt til å få en romsligere økonomi. Hvis vi får bhg plass, så begynner hun 1.aug, men siden jeg er hjemme så blir det korte dager/ikke hver dag den første mnd. Har ikke lyst at hun skal begynne så tidlig i det hele tatt, men vi har ikke råd til annet. Det er ikke meningen at man skal klare å være hjemme med barna her i Norge, med mindre pappaen tjener penger som grass. Hadde man hevet kontantstøtten til 6000,- i mnd og droppet kontantstøtte året mellom 2-3 år så hadde det vært bedre. Det er lettere å tenke at ungen skal i bhg f.o.m. fylte 2 år.

Skrevet

Har ikke lyst å sende snuppa i barnehage før hun er nermere 2 år. Dvs fra høsten 2008. Har ikke jobb å gå til så jeg går over på dagpenger når tida med fødselspenger er over. Blir litt mindre å rutte med, men får jo kontantstøtte etterhvert (tok 100% fødselspenger) Hvis det blir ille kan jeg jo passe en unge til mens jeg er hjemme. Håper bare ikke aetat finner jobb til meg så alt for fort.... Blir nok ingen aktiv arbeidssøker første året...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...