Gå til innhold

Når fikk dere brev om fødeplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og innkallelse til ul? Hvor langt på vei var dere når dere fikk vite dette og hvor lenge før ul...? Jeg er så usikker på om jeg bør purre på legen min eller bare vente en stund til. Er 14 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk brev da jeg var i uke 16 tror jeg, fikk det veldig sent p.g.a av legen hadde glemt(!) å sende inn mine papirer. (fikk da også UL veldig seint... jeg var på mandag og var da 20+1)

Jeg fikk jordmor til å gjøre det istedet og da fikk jeg svar fra sykehuset etter 1 uke..

Skrevet

Jeg fikk innkallelse til UL ganske tidlig, ca i uke 10 tror jeg. Men det var sikkert fordi jeg var hos legen allerede i uke 7, og de sendte inn skjema da.

Selve brevet som bekreftet fødeplass, fikk jeg med meg da jeg var på UL i uke 19.

Skrevet

jeg fikk innkallelse til ultralyd hvor det sto at jeg skulle få beskjed om fødeplass etter ultralyd. Når ultralyden var over, fikk jeg beskjed i skranken der at jeg har fått plass på ullevål.(samme sted som UL). Jeg var 18+0 når jeg fikk vite..

Skrevet

Legen min hadde også glemt å sende inn papirene. Bare ring å hør med dem hvis du lurer!

Skrevet

Takk for svar! Jeg tror jeg ringer i neste uke og hører.

Skrevet

Søknad om fødeplass er det visst bare Oslo-sykehusene som har ...

I trondheim (f.eks) får du automatisk fødeplass der når de mottar søknaden om UL!

Spør legen om han har søkt UL-time til deg, for det skal du få svar på ganske kjapt etter første kontrollen!

(Ps. Det er ikke alle leger som søker automatisk! Dersom dere ikke har snakket om det på kontroll, må du faktisk be dem om å søke!)

Skrevet

Hva skjer dersom man ikke har UL på sykehuset da? Hadde det hos gynekologen min jeg...

Skrevet

Stemmer ikke at man må søke om fødeplass i i tilegg til ultralyd i Oslo som en skirver ovenfor her! Når man søker og får ultralyd på et konkret sykehus, får man automatisk fødeplass der også.

Skrevet

Jeg fikk brev fra sykehuset om at jeg fikk føde på sykehuset jeg har ytret ønske om å føde på. Det brevet fortalte også at jeg kom til å få et brev med innkalling til jordmor i løpet av de neste ukene.

Et par dager etterpå fikk jeg ett brev til fra sykehuset - innkalling til ultralyd, legesjekk og blodprøver i uke 20, ca. Dette fordi "det er forhold som kan komplisere graviditeten min".

Jeg venter ennå på brevet fra jordmorsenteret om innkalling til første time fra henne.

Ellers skal jeg til nakkefoldsskanning på tirsdag :)

Skrevet

Uff, jeg glemte å spesifisere at jeg fikk det første brevet ca to uker etter at jeg hadde vært til første legesjekk. Jeg var da jeg var 9+6 og i dag er jeg 12+1, om jeg ikke husker feil (holder ikke så masse telling på dagene jeg..)

Skrevet

Jeg fikk brev om fødeplass/UL allerede i uke 7 (søkte i uke 5)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...