Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Jeg vurderer av forskjellige gr. spesielt spillegalsap hos min verre halvpart. å gå fra han. Men kan jeg komme til å klare det. Av en el. annen gr. har jeg følelsen av at jeg kommer til å få det bedre økonomisk, idet vi allerede nå sliter, når jeg ikke vet hvor mye jeg har å rutte med hv. mnd. gr. han spiller bort mye. Han tjener rundt 400 000 i året. og Jeg rundt 250 000 til 300 000. Da har jeg 7 netter i mnd pluss masse ekstra. får utbetalt rundt 13 - 15 tusen i mnd. Hvis jeg ikke tar ekstra, f¨år jeg rundt 9 tusen. utbetalt. Dette er det jeg belager meg på. regner med at jeg ikke jobber ekstra. Jeg tror jeg selv får 9 tusen (lønn), ca 3 tusen(barnetrygd), kanskje 2-3 tusen barnebidrag ( to barn en 9 år, en to mnd. ) fra des. neste år, når jeg skal tilbake til arbeid, får jeg jo kontantstøtte for hun minste: Altså utbetalt 15 til 16 tusen kroner. Han har i tillegg bidragsplikt for et annet barn
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 25. januar 2007 Siden jeg ikke bor i oslo, regner jeg med at bo utgiftene blir mindre enn for oslo. Det kan hende at jeg rett og slett belager meg på å kjøpe leilighet/rekkehus, istedenfor å leie og betaler rundt 7 000 kr i mnd i det.
natt Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Du har krav på barnetrygd for 3. stønad til barnetilsyn (64&% av regningen) overgangstønad om du tjener under grunnbeløpet (er ikke sikkert hvor mye det er) Bidrag fra far.... OG ja DU kommer til å klare det godt og bedre enn hva du gjør nå. Gleder meg å høre om beslutningen din selv om du ikke har bestemt deg helt enda You go girl... Lykketil... og om det er noe du lurer på kan du jo kontakte trygdekontoret og høre med de:-) Og om dere har felles hus nå skal jo du ha din del av det om det er noe dere eier felles og det er du som flytter ut klemmer fra meg
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2007 Hvilke del, spør nå jeg. Vi hadde leilihet som vi hadde 250000 kr igjen i lån. solgte den for 530 000. med egenandelen og lån på 1,3 mill, kjlote vi oss hus. Altså vi hadd ei utgangspunkt lån på 1,3 mill på huset. grunnet hans spilling har vi måttet refinansiere to ganger og har nå lån på den på 1,7. og han har ennå ikke gitt seg. vi kjøpte huset for 1,5 og den er nå vurdert til 1,8.
natt Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 huff ja skjønner hva du mener. Sikkert ikke noe der å hente men du her rett på en del av kaka... Da må dere eventuelt selge...innfri lånet og så dele det som er igjen...var det jeg mente. Du skal ikke gå fra hus og hjem for så at han selger det om ett år og sitter med stor fortjeneste som du ikke ser en krone av... Håper ikke jeg er frekk nå. Du må først og fremst tenke på deg og barna nå
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Du vil få overgansstønad uansett, men den blir gradert etter inntekten din. Jeg har ca. 14 000 i mnd brutto og får 5110 kr brutto i os.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå