enern Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Pappan i huset her kommer så sent hjem fra jobb. Lurer på når det er best for poden å spise middag? - Før han er trøtt, eller sammen med oss? Til nå har lillegutt (16 mnd.) fått middag når han kommer fra barnehagen, i 16 - 16.30 tiden. Pappan kommer hjem kl. 17.45. Kveldstellet begynner 18.30. Vi foreldre har spist middag etter det. Noen med samme erfaring, eller med tips?
*Magic* Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Her er det sjeldent vi spiser middag sammen med gullet. Det blir som regel for sent, så derfor gir jeg han middag rundt 16.00. Prøver å få spist før kveldstellet, for da kan han sitte sammen med oss, og er nesten alltid veldig interessert i hva vi spiser. Da får han smake litt, og er fornøyd med det. Ellers så blir det som du sier at vi spiser etter kveldsstellet, men prøver å gjøre det før.
lifa og Eline Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Kan du ikke gi grøt/brød skive i middagstid for gutten din og så spiser dere alle 3 middag sammen i kveldsmattid?
Bubba75 Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Vi hadde samme problemet. Pappan kommer ofte hjem rundt kl seks. Fant ut at middag er det eneste måltidet vi har mulighet til å spise sammen alle tre, og syntes at vi burde ha minst et fellesmåltid i løpet av dagen. Nå får vesla (18 mnd) et mellommåltid når hun kommer hjem fra barnehagen, og så får hun middag til kvelds (Hender det sklir ut da..), etterfulgt av en melkeflaske for å roe ned og for kosens skyld.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Sånn gjør vi det også. Synes det er så viktig og koselig at vi alle tre får spist et måltid sammen. Gutten min får en banan, en yoghurt eller fruktbeger når han kommer hjem fra barnehagen i 16 tiden, og så spiser vi sammen alle tre rundt 17.30.. Hvis han hadde spist middag kl 16, måtte han uansett ha hatt et lite måltid til før han legger seg rundt 19.
enern Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2007 Alle er sammen til frokost, så vi er alle sammen da. Men jeg tror jeg vil prøve å få til samlet middag også. Nå er det så sen middag for oss voksne. Så takk for svar fra dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå