Gå til innhold

Middag/fest på hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde i utgangspunktet bare tenkt å ha med forloverene i bryllupet vårt, men vurderer nå å be med nærmeste familie også. Vi har allerede bestilt hotellromtil oss og forloverene på hotell, og hadde tenkt å spise på resturanten der. Hvis vi ber med familien i tillegg blir det tilsammen 18 voksne (pluss våre to små evt). Bestiller man bord i resturanten eller har de fleste hoteller egne lokaler til å holde middag i bryllup?Hvor mye koster dette sånn ca?er det greit å betale for f.eks øl/vin/brus til maten, og så en drink f.eks, og så kjøper gjesetene det de selv ønsker utover dette. Eller er det gnient...? Bryllupskake lager svigerinnen min hvis vi skal ha det, kan man selv ta med kake til kaffen på hotell?

Gifter oss 07.07.07 og er helt grønn på dette:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste hotell har egne selskapslokaler. Leieprisen varierer veldig, men jeg hadde spurt på hotellet der det skal være. Alt fra 2000,- og oppover tror jeg er realistisk...

Du kan gi gjestene bonger til drink el. i tillegg til drikke til maten. Det betaler man som regel for i etterkant, når hotellet ser hva gjestene har drukket. Drikke til maten betaler dere enten inkl i menyen, eller pr. flaske eller pr. dram. Vin pleier man å betale for hver flaske, og likør og cognac pr. glass. Synes ikke det er gnient, det koster å gifte seg, så noen steder må man spare!

Jeg tviler på at dere får ta med dere egen kake, det er sjelden man får ta med noe eget av hverken mat eller drikke på slike steder.

Lykke til!

Skrevet

Vi hadde eige lokale på hotellet, men betalte ikkje noko ekstra for det! Betalte berre for mat/vin (som vi måtte bestille frå ein spesiell meny då). Vi hadde kaffien heime, så eg veit ikkje korleis det fungerer, men eg har vore i bryllaup på restaurant der ein har hatt eigne kaker, og berre betalt for kaffi/te og evt konjakk e.l. til...

Skrevet

Vi skal ha et sånt bryllup. Vi skal ha i eget lokale i restauranten på et gods og skal ha 3-retters med drikke og overnatting for 14 voksne. Det blir rundt 21000 inkl leie for oss.

Skrevet

Vi skal ha bryllupsfeiringen på hotell. Betaler ikke noe for leie av sal/servitører, det er inkl. i menyprisen.

Vi får ha med kaker, men de tar et serveringstillegg på 25 kr per person - for bruk av kopper og fat, og at de stiller opp kakene.

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Nå gjenstår det bare å ringe hotellet og høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...