Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 samboeren min skal søke familiegjenforening med vårt barn, og vi har derfor vært og snakket med en advokat.. advokaten sier at siden han har fått endelig avslag på asylsøknaden sin kan han risikere og bli arrestert og utvist på dagen om han søker.(søknaden må leveres personlig av samboer på politikontoret) Samboerern min påstår at det ikke kommer til og skje fordi alle andre han kjenner har fått bli på tross av at de hadde fått avslag og egentlig skulle vært sendt ut av landet.. at så lenge jeg blir med og insisterer på at jeg vil ha han her og at han bor sammen med oss, så kommer de ikke til å sende han ut.. men jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.. er livredd for at vi skal gå sammen for og søke, og jeg må gå alene hjem igjen.. samtidig kan vi jo ikke fortsette og leve i den situasjonen vi er i nå.. huff.. noen som har noen erfaringer og dele? beklager at jeg er anonym nå.. men det er bare så skummelt det hele..
kajak&Daniel Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har ingen erfaring med det, men det er vel ikke noe å vente med? Han må vel søke før eller senere uansett, om han ikke skal fortsette å bo her ulovlig uten noen rettigheter av noe slag, og ikke vite hva som kan skje i framtiden. Kom jo nye regler 1.okt om at man må søke om familiegjenforening fra hjemlandet, men vet ikke hvordan dette blir i deres sak..? Men jeg vil tro at det ikke er så mye annet dere kan gjøre enn å bare ta sjansen på at det skal gå bra? Det vil vel ikke bli noe annerledes om dere venter med det.. Kjæresten min ble sendt tilbake i februar i fjor, så jeg har vært uten han i snart 1 år nå Men nå skal han søke om familiegjenforening, så jeg håper han får komme iallfall til neste år. Det er hardt å ikke ha han her, men jeg vil ha han, så da må jeg bare takle det. Men jeg skjønner du frykter at det samme skal skje deg. Men om du virkelig vil være sammen med han, så klarer dere dette uansett hvordan det går!! Om han blir utvist, får han bare søke fra hjemlandet da.... Det at han bor sammen med deg og barnet nå, gjør jo saken deres bedre enn vår sak.. Lykke til!!!!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Hvor lenge har han oppholdt seg her ulovlig? En dag så kommer de for å hente han uansett, så bedre å få søkt så fort som mulig. Fetteren til mannnen min ble utvist, hentet av politi på jobb, men det tok vel 1-2år etter han var skilt. Om det er nye regler at han må søke fra hjemlandet sitt så må han jo dit uansett da. Skjønner du er redd og at du gruer deg for å være alene, men beklager å måtte si det, så blir du det nok uansett for en periode. Ønsker dere masse lykke til For mannnen min hadde det ikke noe å si at han ble 'utvist' eller hadde fått avslag på asylsøknad for fam.gjenforeningssaken.
Gjest Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Vi var jo å søkte for 2 dager siden (står en tråd om det på siden her). Jeg måtte ikke gå alene hjem igjen.. Dere bør nok søke så fort som mulig uansett, har han fått avslag kan det like gjerne skje at han blir arrestert på gata og så sendt ut.. Vi er i samme situasjon så hvis du har lyst kan du gjerne snakke med meg på msn: [email protected]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå