Gå til innhold

Noen som har hatt små barn med Falsk Krupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistenker at mini her har det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søsteren min hadde der da hun var liten...husker best den evige duringa fra luftfukteren som stod på rommet vårt i laaang tid.....

søk på nettet, der finner du vanlige symptomer, som bla hoste som høres ut som en sel.

Skrevet

Jepp, vår mellomste har hatt det noen ganger :( hoster og hoster og hoster han da. Har pakka han godt inn å gått på verandaen med han noen ganger, Kan stå i åpent vindu med mye klær rundt h*n også. Et annet råd er å holde de over kaldtvannsdamp.. fra dusj/badekar har jeg hørt. Det som er veldig typisk er at de har vanskelig for å puste inn, har en veldig hoste og så blir de som regel hese i stemmen en stund etter anfallet. Vår får ikke pustevansker men hoster som sagt uten stopp så jeg må vekke han.

Skrevet

Typisk for falsk krupp er denne gjøende hosten på innpust.......fuktig kald luft hjelper, jeg satt på badet m mini dusjen på fullt varmtvann og vinduet oppe.....

Skrevet

Eldstemann hadde det da han var liten. Det begynte med at han var tett i brystet og forkjølet og han våknet på natta av at han var tett og hadde en skikkelig gjøende hoste, hørtes ut som en sel .

Det som hjalp, var å få kald, frisk luft. Jeg pakket han inn i dyna og tok han med ut på trappa en stund. Det går over, men kan komme tilbake under senere forkjølelser. God bedring!

Skrevet

Gå til fastlegen din og få efedrin medisiner - det hjelper godt :-)

Skrevet

Uff, dette er min store skrekk. Livredd for at veslejenta skal får det. Hvor små/store er de når de kan få dette??

Skrevet

Vi har vært hos legen med han i dag, det var Falsk krupp! Nå sover han sammen med pappaen sin!

Skrevet

Lillegutten min har hatt dette en gang (forhåpentligvis ikke flere) og da var han 10 mnd.

Surklet noe voldsomt i brystet og han fikk pustevansker.

Var på legevakten på natten og fikk konstatert krupp, og ble sendt til sykehuset for observasjon over natten.

Fikk inhalasjonsmedisin + noe pille-greier de knuste og gav han.

Forferdelig å høre på dem når de har sånn pust, og mange trenger medisiner for å komme over "kneika".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...