BettyBoob Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 søsteren min hadde der da hun var liten...husker best den evige duringa fra luftfukteren som stod på rommet vårt i laaang tid..... søk på nettet, der finner du vanlige symptomer, som bla hoste som høres ut som en sel.
3 *guttemamma Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Jepp, vår mellomste har hatt det noen ganger hoster og hoster og hoster han da. Har pakka han godt inn å gått på verandaen med han noen ganger, Kan stå i åpent vindu med mye klær rundt h*n også. Et annet råd er å holde de over kaldtvannsdamp.. fra dusj/badekar har jeg hørt. Det som er veldig typisk er at de har vanskelig for å puste inn, har en veldig hoste og så blir de som regel hese i stemmen en stund etter anfallet. Vår får ikke pustevansker men hoster som sagt uten stopp så jeg må vekke han.
Cilla m Neo;) Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Typisk for falsk krupp er denne gjøende hosten på innpust.......fuktig kald luft hjelper, jeg satt på badet m mini dusjen på fullt varmtvann og vinduet oppe.....
haater husarbeid Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 Eldstemann hadde det da han var liten. Det begynte med at han var tett i brystet og forkjølet og han våknet på natta av at han var tett og hadde en skikkelig gjøende hoste, hørtes ut som en sel . Det som hjalp, var å få kald, frisk luft. Jeg pakket han inn i dyna og tok han med ut på trappa en stund. Det går over, men kan komme tilbake under senere forkjølelser. God bedring!
2småbarn Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Gå til fastlegen din og få efedrin medisiner - det hjelper godt :-)
lille gull skal bli storesøste Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Uff, dette er min store skrekk. Livredd for at veslejenta skal får det. Hvor små/store er de når de kan få dette??
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Vi har vært hos legen med han i dag, det var Falsk krupp! Nå sover han sammen med pappaen sin!
Medium fikk guttebass Skrevet 25. januar 2007 #9 Skrevet 25. januar 2007 Lillegutten min har hatt dette en gang (forhåpentligvis ikke flere) og da var han 10 mnd. Surklet noe voldsomt i brystet og han fikk pustevansker. Var på legevakten på natten og fikk konstatert krupp, og ble sendt til sykehuset for observasjon over natten. Fikk inhalasjonsmedisin + noe pille-greier de knuste og gav han. Forferdelig å høre på dem når de har sånn pust, og mange trenger medisiner for å komme over "kneika".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå