Gå til innhold

To soveplasser til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan har dere tenkt og gjøre det med soveplass til babyen? Kjøper dere seng hvor babyen skal sove på natten og vugge e.l hvor den lille kan sove ute i stue på dagtid?

Tenker med meg selv at det kanskje er lurt og gjøre forskjell på dag og natt, men vil samtidig forsøke og ikke kjøpe for mye unødvendig utstyr...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann hadde jeg vogga på soverommet og seng i stua. Han flytta på eget rom da han var 4 mnd, da flytta vi senga på hans rom og satte opp reisesenga i stua. Ikke pent, men veldig praktisk. Den fungerer som soveplass, lekeoppbevaring og lekegrind.

Med nestemann nå vet jeg ikke helt. Sikkert ingen vits i å prøve å få baby til å sove i stua når storebror på 1,5 år er hjemme.. Vi får se..

Skrevet

jeg har kjøpt seng til å ha på soverommet og vugge til stua... når lille gullet blir stor nok skal senga inn på barnerommet... fint og ha en sove plass på stua også..

Skrevet

Vi har den Leander vuggen. Skal ha stativet i stuen og en krok i taket på rommet vårt. (har lite soverom, så vi får ikke plass til grindseng)

Når minsten er blitt 6mnd ca.eller når vi er ferdig med nattamming... flytter hun inn på rommet til storesøster i grindseng.

Skrevet

Skal ha seng på soverommet hvor babyen sover om natta, men ut over det blir jeg nok å lære den lille rimlig fort å sove ute i vogn. Frisk luft, kombinert med at en blir mye friere når barnet er vant å sove i vogna si, og en kan ta det med "over alt".

Skrevet

Vi har seng på barnerommet og vugge på rommet vårt, vi. I starten blir nok dagsovingen i bagen på stua, etter hvert tenker vi å la han venne seg til senga og rommet sitt med å sove der på dagen. Vugga kan han ligge i opptil 6 mndr, eller kortere dersom han rører for mye på seg... Innen den tid har vi planer om at han skal sove på sitt eget rom uansett :-)

Skrevet

Samme som Liz07, seng på soverommet vårt og vogn på dagtid. Den første tida når baby sover omtrent overalt og når som helst kan h*n bare ligge på matte og teppe i stua, eller sofa. Men kommer til å venne h*n til vogna raskt, venter junibarn, så er vel greit å sove ute på dagen.

Skrevet

Kjem til å ha sprinkelseng på soverommet vårt og vognsoving på dagtid. Har jo hardbag i vogna, så kan evt bruke den som soveplass om dagen i stova, men er veldig for "utesoving" :) Kjem til å ha leiligheit med balkong, så chiquitin kan sove der også (i vogna eller bagen - kjem an på kor problematisk det blir å ta med vogna opp i leiligheita)

Skrevet

har gjort det akkurat sånn jeg med min første og akter å gjøre det denne gangen å..funket veldig bra for oss:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har også lurt på dette. Tror det blir sprinkelseng på vårt soverom. Men har lyst å ha h*n i stua om dagen. Men synes ikke det blir så koselig med vogn-bagen på bordet i stua.... Har liten plass, er det noen som har liten-plass-krevende idé? Forslag mottas med takk :-) Vi har en snill hund, men vil ikke ha vugge ol. slik at hunden kan nå ned i et ubevoktet øyeblikk.

Skrevet

babyen skal sove i si egen seng om natta og om dagen så e det enten vogna eller en sånn babykurv vi har ståanes i stua:)

Skrevet

Til førstemann brukte vi seng på soverommet og soft-bagen fra kombivogna på dagtid.

Denne gangen tror jeg vi går for hengevugge som kan flyttes litt rundt omkring etter hva som passer best.

Her er forresten mønster på hengevugge

http://www.tettinntil.com/forumet/showthread.php?t=17428

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi har en sprinkelseng som vi kommer til å ha på soverommet (kommer til å flytte den over i barnerommet etterhvert), samt en vugge jeg hadde da jeg var liten i stuen. Syns det er greit å sleppe å ha bagdelen til vognen ståendes i stuen, koseligere med en vugge synes jeg! =)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg syntes at det er greit å ha sengen til babyen på vårt sove rom så hun kan sove der om natten og hvis vi har mye besøk på dag tid. kan jo bruke en baby call hvis rommet er langt unna der du oppholder deg. Ellers så ligger hun i vogna som jeg triller med meg. Veldig lettvint og du slipper å kjøpe så mye ekstra.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg skal ha sprinkelseng på soverommet , bruker ammemadrass i min seng for samsoving , som jeg enkelt flytter den lille over i sin seng i .. pluss at den luner ,, og så har jeg en trevugge i stua .

Skrevet

Med førstemann hadde vi sprinkelsenga i stua, som vi brukte som soveplass/lekegrind, også hadde vi en helt super vugge som henger i en fjær i stativ på soverommet http://www.amby.co.uk/.

Det som har vært veldig bra med å ha senga i stua, er at lillemann har vent seg til å sove med lyder rundt seg.

Vi brukte også vogna mye ute på verandaen på dagtid.

Med nr. 2 kommer vi nok til å bruke bagen til vogna til dagsoving både ute og inne. (skal flytte og får mindre stue)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har kjøpt denne: www.babybay.de

Man kan kjøpe hjul og sperre som tilleggsutstyr og da kan man trille rundt på babyen i leiligheten på dagtid som man gjorde på sykehuset. (Tror ikke vi kommer til å gjøre det - men det er i hvert fall mulig)

Denne er perfekt for våre behov og jeg gleder meg til å ta den i bruk, om noen måneder.

Skrevet

Med første mann havde vi seng på soverommet og så brukte vi liften fra vognen hvis han sov inne. Men han sov nesten bare ute. Vi kommer til at gjører det samme med nr 2

Skrevet

Vi skal ha grindseng på soverommet, og vugge i stua. Synes det er greit med tanke på at det kommer mye besøk som vil se babyen, og da slipper jeg og slippe dem inn på soverommet mitt ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei.

Vi kommer også til å ha sprinkelseng på soverommet, og vugge i stua. Pga liten plass vil vi kjøpe/ låne en som kan henge i taket. Dette er nok lurt siden vi også har to kattepuser. (Tips til deg som skrev at du har hund?) Har veranda som h*n kommer til å sove på etterhvert. Har ikke bestemt oss for om vi da bruker vogna eller om vi henger opp en ekstra krok til hengevugga.

Hadde vi ikke arvet sprinkelsenga kan det nok hende vi hadde hengt opp en krok på soverommet og brukt vugga der også i begynnelsen. Veldig ening om det med å unngå kjøp av mye unødvendig utstyr!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...