Gå til innhold

Igangsetting av fødsel før tiden, andre med erfaring?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 32 og har et komplisert svangerskap. Derfor skal jeg inn i uke 35 for vekstkontroll og i uke 37 for å sjekke modningen for så å bli igangsatt før tiden.

Har aldri gjort dette før og lurer fælt på hva de gjør på hver enkelt undersøkelse og hvor lang tid det tar fra de har sjekket modningen til de setter fødselen i gang......... OG tar det veeeldig lang tid fra de setter i gang fødselen til den er over???? Mine tidligere fødsler har gått veldig fort, så jeg er redd for å få en lang og slitsom fødsel denne gang.

Noen som har vært der og kan hjelpe meg med forklaring på hva som skjer og slikt??? Jeg gruer meg veldig til undersøkelsene og igangsettingen da jeg ikke vet hva jeg går til, men gleder meg nå bare til å få det hele over............

Håper på mange svar og at jeg kan stagge nervøsiteten min for det som skal skje!

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har desverre ingen svar til deg, men hva menerdu med at du har komplisert sv skap?

Skrevet

Har kronisk mage/tarmlidelse med kroniske betennelser og tarmer som ikke jobber slik som de skal. Dette fører til at kroppen ikke tar opp næring og det lille den tar opp forsyner den lille seg av slik at det ikke blir noe igjen til meg! Får satt jernsprøyter og B12 sprøyter veldig ofte, samt at jeg må ta store doser av Folinsyre og i tillegg Levaxin for lavt stoffskifte. Jernsprøytene har til nå ikke virket på noe annet enn at jeg blir like syk og dårlig som av andre jernpreparater. Blodprøvesvarene mine ser ut som en stjernehimmel med alle stjernene ved siden av hvert prøvesvar! ;)

Derfor har sykehuset nå bestemt at de vil sette igang fødselen på grunnlag av mors helse!

Skrevet

Jeg ble satt i gang iuke 37 med forrige fordi vannet gikk og jeg ikke fikk veer. Modning...vanlig gyn. undersøkelse...ikke farlig. Fikk gele eller tabeletter plassert ved limorhals..Første dagen fikk jeg ingen veer. Ble satt på ny kur dagen etterpå. Fikk litt veer etter en time...Disse bygde seg gradvis opp fra ti om morgenen til 12 om kvelden. Da begynte det å gjøre skikkelig vond. Fikk petidin i låret fordi jeg bare hadde 1 cm åpning( Du som har født før vil sikkert få en raskere åpningstid), slappet av i to timer og hadde plutselig full åpning. Jenta var ute under 1,5 timer etter det. Jeg føler at jeg hadde en fin fødselsopplevelse. Du som har født før vil sikkert modnes raskere av modninigstabelettene. Jenta mi var 2710 og 46 cm når hun ble født. Hun har det alldeles utmerket. Hadde litt gulsot og dårlig sugeevne. Så jeg ble litt plaget med ammingen. Det er ikke verdens undergang!!!!!!! Jeg kommer sikkert titl å bli satt i gang denne gangen også. Gruer meg ikke...tror det føles som en vanlig fødsel.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Er mye roligere nå! :)

Lurer bare på en ting, fikk du gelè/tbl. samme dag som du var til modningskontrollen??? Litt greit å vite slik at jeg vet om jeg må ha med meg følge og slikt! ;)

Jeg har tidligere hatt meget raske fødsler og har nesten ikke rukket inn til sykehuset før ungene har vært ute! ;) Har liksom vært full åpning når jeg har kommet meg inn! ;) Har derfor aldri fått smertestillende heller, de har liksom bare "ploppet" ut! ;)

Nok en gang tusen takk for svaret ditt og lykke til med din egen fødsel! :)

Skrevet

Skal også igangsettes grunnet stort barn. Fikk du geleen eller tabelettene samme dag som du var til den modningskontrollen???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...