Fiskestang Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Hvis far ikke er i jobb, får jeg jo bidrag fra trygdekontoret. Er det sånn at han må betale tilbake alle de pengene når han en gang kommer seg i jobb? Han tjener lite (lærling). Jeg trodde at han bare fikk gjeld hvis han hadde mulighet til å betale men nektet? Er det ikke sånn? Eller må han betale tilbake uansett? Isåfall stakkars...
winneboo Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Han blir ikke nødt til å betale tilbake bidrag for den tida han blir sett på som "ikke bidragsdyktig".
Andrea05 Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 feil charlie. det er de nødt til. Vært der ikke for lenge siden..
Fiskestang Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2007 har noen en link hvor det står svart på hvitt eller? er nødt å vite det.. jeg argumenterer at vi ikke behøver noe privat avtale så lenge han ikke er i jobb, for det taper ikke han noe på likevel, men gjør han altså det?
SK&Maylen Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Stemmer det altså? Det er de i såfall lite flinke å opplyse om der nede!
winneboo Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Nei de må jo ikke det. Barnefar her har betalt sitt første bidrag denne mnd..200kr..wow å han trenger ikke betale for de mnd han ikke var bidragsdyktig. Stod i papirene hans.
SK&Maylen Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Var det eg trodde, trur det hadde blitt en smule sjokk her i gården om han måtte betale tilbake mange tusen kroner når han er ferdig på skolen når de ikkje har opplyst han om det!
winneboo Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Ja det som de mener er at de må betale tilbake dersom han har vært bidragsdyktig men ikke betalt. Men en som f.eks tjente 100 000 i 2005 skal ikke måtte betale for disse 12mnd noen år etterpå. Hadde vært fryktlig urettferdig for de dersom det var tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 som student må man betale bidrag. det fikk ihvertfall jeg beskjed om. men om du er usikker så ring NAV. de har full oversikt. føler du at du ikke får den informasjonen du mener du har krav på, så spør etter noen som kan om det emnet bedre. hvis dere skal gjennom bidragsfogden og han får gjeld, blir denne etterhvert trekt fra lønna hans, og alt han får tilbake på skatten går rett inn på din konto, via bidragsfogden. Faren skal tjene veldig lite for å ikke være bidragsdyktig, tror faktisk det er under frikortgrensen for å slippe. faren til snuppa mi hadde lite inntekt da vi beregnet bidrag første gangen. Han nektet å betale bidrag, fordi han mente han ikke var betalingsdyktig. jeg gikk gjennom bidragsfogden og fikk vedtak der. Frem til han betalte inn fikk jeg da 75% av minstebidrag hver mnd. dette variere alt etter hvor mye du som mor tjener. dette får jeg frem til han har betalt inn alt han skylder i bidrag til bidragsfogden. lykke til!
Fiskestang Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2007 I tilfelle mitt (hovedinnlegger) bor far hos foreldre,og han går litt på skole og jobber litt som lærling men mistet jobben i fjor for han ruser seg så jeg vet ikke helt hva han har i inntekt, tror ikke han får fra sosialen eller noe. Noen som har vurdert eller gjennomført en privat avtale hvor far "slipper" å betale særlig? Jeg vurderer det, med henhold til at jeg har fryktelig vondt av han som er i denne situasjonen, og jeg vet han sliter, og dette er ikke det eneste barnet han må betale for.. er det noen god ide? jeg er glad i han.. men han sliter.. og dette gjør det bare verre. jeg ønsker ikke gi han noen gjeld
Andrea05 Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 min eks ble trukket for tiden han nesten ikke kunne bet noe...
Fiskestang Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. januar 2007 Jeg ringte nav, de sa at hvis han overhodet ikke hadde noen inntekt så skulle han ikke få gjeld. vet ikke om jeg stoler helt på det, hun måtte sette meg på vent for å prate med de andre to ganger før jeg fikk ett ordentlig svar, så de virket litt..uviten?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #13 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har selv barn jeg betaler bidrag for. I de siste fem årene har jeg ikke betalt noe, fordi jeg er student. Jeg søkte om fritak og fikk det. Begynte å betale for guttene for tre måneder siden. faren deres har fått penger fra NAV, men jeg har ikke gjeld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå