Gå til innhold

Hvor mange besteforeldre/olderforeldre får barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 besteforeldre (+1 stebestefar)

7 oldeforeldre

1 tippoldemor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pia vår får 4 stolte og fantastiske besteforeldre.

Forhåpentligvis 3 oldeforeldre. Oldefaren ligger nå på sykehus med en kritisk tilstand med kreft og spredning med postoperative kompilkasjoner som gjør at han nå ligger i respiratpr.. Vi håper på det beste.. Han gleder seg sånn til å bli oldefar for første gang....

Skrevet

4 beseforeldre, +2 stk ste besteforeldre

8 olde foreldre + 2 stk ste olde foreldre

og 1 tippoldefar :) lang rekke dette!! :)

Skrevet

Vår gutt vil få 3 besteforeldrepar og en oldemor.

Men hva tror dere at dere vil kalle alle?

Farfar og farmor hos oss er greit. De er fortsatt gift og vil nok gjerne kalles dette. Men min mamma og pappa er skilt for mange, mange år siden. Pappa har giftet seg på nytt, og hun føler jeg at jeg har kjent hele livet. Pappa har sagt at han gjerne vil kalles bestefar og ikke morfar. Men hva kalle hans kone. Blir det riktig å kalle henne bestemor?

Og mamma har hatt samme samboer også over flere år, og vi har en god relasjon til han også Mamma vil jo selvfølgelig gjerne kalles mormor, men hva kalle han?

Har ikke snakket med de om dette enda, så er usikker på hva de ønsker selv. Får ta en prat om det en dag=)

Tenkte bare å høre med dere om dere har gjort dere noen tanker rundt liknende situasjon. Er jo så mage komplekse familieforhold for tiden!=)

Skrevet

slik jeg har forstått de så føler sttre foreldrene mine at de er litt besteforeldre :)...

Skrevet

4 besteforeldre og 2 oldeforeldre

Skrevet

4 besteforeldre(, 2 i Dk og 2 i Norge :) )

4 oldeforeldre, (1 i Dk og 3 i norge )

Skrevet

3 besteforeldre og 5 oldeforeldre:)

Skrevet

4 besteforeldre, ingen oldeforeldre!

Skrevet

Her blir det 4 besteforeldre og ei oldemor!

Håper mine barn har sine besteforeldre leenge, da jeg savnet å ha noen. Alle døde tidlig, i rimelig ung alder!

Skrevet

4 besteforeldre (to fra hver side),

4 oldeforeldre (alle fra mannens side),

og

5 tipp oldeforeldre (alle fra mannens side)

Skrevet

Uff, den lille som vi venter på en stor familie ;) På min side får hun bestemor og bestefar, og 2 oldemødre og 1 oldefar. Ikke så ille. Men så er det min mann sin side da. Der er det farmor og farfar, 1 oldemor med samboer (litt usikker på om han blir oldefar), Oldefar med samboer (samme usikkerhet her) og en oldemor til, men hun bor alene da ;)

Men det er bra med stor familie, og de blir veldig glad i henne. Jeg har selv ingen søsken, men min mann har en bror. Så det blir lite med onkler og tanter men men. Jeg også er veldig glad i mine besteforeldre, og har er heldig med å vokse opp med oldemor til jeg var 15 tror jeg det var. Hun ble 99 år. =)

Skrevet

Både trist og hyggelig å se at de kommende barna vil få store familier. Synd vår ikke får det. Synes barn har godt av å være i selskap med eldre.

En annen side av saken er at vi aldri har barnevakt. Den vi har fra før har aldri vært borte fra oss foreldre (bortsett fra noen timer hos vennene etter barnehagen) på sine 5 leveår.

HI

Skrevet

Min får en mormor, en bestefar og en bestemor og bestefar. Det er bestemor og bestefar og mormor som kommer til å følge opp mest, da bestefar ikke er "typen" noe jeg synes er trist da han har to barnebarn til (mine de og :-) ) som han ikke har fulgt opp så godt...men men, vi koser oss med de som er vi.

Skrevet

Min får 3 besteforeldre, farmor par min unna og mormor og morfar 6 timer unna. ellers 3 oldeforeldre der den eldste er 98 år og den yngste 83.

Så det blir nok mange turer til mormor og morfar i helger tenker jeg ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...