Luni og go'gutten =) Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Prøver iherdig å jobbe inn rutiner på dagtid, både sove og spise, for at vi alle skal få bedre nattesøvn. Men ser ikke ut til at det hjelper på min lille gutt.. Dagen vår ser slik ut (ca tider): 05.30 - opp i senga for mm (småsuger et par timer) 07.30 - stå opp 08.00 - mm 09.30 - sove ca 45 min 10.30 - grøt+mm 12.30 - sove 45 min 13.30 - fruktpure+mm 15.00 - sove ca 45 min 16.00 - smaksprøver på middag+mm 18.00 - grøt+mm Så er det kveldstell med bad, mer mm før han legges 19-19.30 Av og til får han mm oftere. Problemet er at han våkner med 1,5-2 timers mellomrom HELE NATTA, og det begynner å bli slitsomt. Noen ganger roer han seg med smokken, men de fleste gangene skriker han til han får puppen. Har han fortsatt behov for nattmat? Kan jeg avvenne han, eller roer dette seg etterhvert av seg selv?
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Det kommer til å roe seg etterhvert - ingen vet bare hvor lang tid det tar. Det er ofte slik at utviklingshopp og tenner og andre ting gjør mammabehovet stort - også om natten. Er det noen måte dere kan løse dette på så du får sovet mer? Amme i senga? Samsove?
Luni og go'gutten =) Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2007 Har prøvd å unngå å amme han liggende i senga, for jeg bare sovner slik at han bare får halve måltider.. (gjør dette på morran da) Da våkner han oftere, og jeg må snu rundt på både meg og han. Når han ligger i senga med oss, våkner jeg ofte med stiv nakke og hodepine, så det er tydelig at jeg ikke sover godt med han ved siden av meg.. Er litt redd for å rulle over han, pluss at han ligger og sparker en del med bena.. Hmmm, jeg vil o være der for han når han trenger mamman sin, men det er bare så utrolig slitsomt dette å ikke kunne få mer enn 1,5 timers sammenhengende søvn.. han hadde 3 mnds kolikk og, så vi fikk en flying start )
Leola Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Når d begynner å våkne oftere for mat¨på natta etter at de har fått fast føde er det tegn på at en kan slutte med nattmåltid. Vi gjorde d når jumior var 6mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå