Gå til innhold

Egen nøkkel til stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker. Jeg vil så gjerne at jentene skal få nøkkel til oss, slik at de kan komme å gå som de vil. Når de blir store nok til å ta bussen selv, da. De trenger å vite at noen stiller opp for dem, da det noen ganger er litt ustabilt hjemme.

MEN, vi stoler absolutt ikke på biomor. Om jentene har nøkler, så har jo hun også tilgang til huset vårt. Og det ønsker vi IKKE!

Hun har allerede gjort snodige ting... Hun er paranoid (har diagnose på det) og lider av tvangstanker og er emsjonelt ustabil (diagnosen borderline før).

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud... Har hun diagnose som paranoid.. hørtes jo ikke bra ut..

er det fare for at hun plutselig dukker opp i huset tror du?

Hvilke snodige ting har hun gjort? Er hun farlig burde dere jo så absolutt ikke gi nøkkel ut som hun kan få fatt i..

Skrevet

Kan dere ikke gjemme nøkkel et sted som jentene vet om da? Eller gi nøkkelen til en nabo som er masse hjemme? Med en psykisk syk mor som kan få tilgang til nøkkelen, ville jeg vært forsiktig.

Skrevet

Vi tenkte på det å legge den ut. Men vi vil IKKE utsette jentene for å måtte "nekte" mora si å få være med dem inn og se på ting og tang. Det er ikke dems oppgave syns vi. Men det å ha en nabo som har den var en VELDIG god ide :-)

Hun driver Familiebhg og er mye hjemme. Det hørtest ut som en god ide. For de vet også om biomoren dems, da hun har spurt om oss til dem...

Litt av de rare tingene hun har gjort:

Prøvd å få sjekket hva for karakterer jeg fikk på ulike eksamener da jeg ble førskolelærer, ringt en forhenværende sjef og spurt om jeg jobbet der og hva mine oppgaver var, ringt hjem til min mamma og pappa og kjefta på dem, sjekka ulike bilnumre som vi har kjørt når vi har henta jentene. En dag kom hun og sa: Den Golfen er jo mora til ..... (meg) sin. Hvorfor hadde du den da du henta jentene?

Så vi er veldig usikre på henne dessverre.

Det med nøkkel hos nabo var lurt :-)

Skrevet

hun høres jo helt rar ut. forstår godt at dere ikke vil ha henne inn. jeg hadde passt på det.

her i huset kom ungene hans å skulle hente noe i helga. mora kjørte...

plutselig stod hun i gangen. en fredag i ni hall ni tiden. hadde jeg komt på det i farten hadde jeg spurt om ikke ringeklokka virka. jeg vil absolutt ikke ha exen hans inn her.

Skrevet

Skjønner tanke gangen deres. Men da ville jeg ikke ha levert jentene nøkler om dere ikke stolte på moren dems. Hva med at de evt henter nøklene et sted da? En kjent nabo som evt er hjemme om dagen eller noe?

Skrevet

Ja, jeg tror det er en lurere ide. Det hjelper på en måte dem også, for da blir det ikke barnas ansvar å måtte si nei til mora si....

Skrevet

Så koselig å se deg igjen, Jalla:)

Ville nok satset på en nabo, ja. Synes du tenker helt rett når du ikke vil gi ungene ansvar for å nekte mor adgang.

Skrevet

Nå har ikke moren til barna her noen diagnose, men eldste her har ikke fått egen nøkkel enda. Vi legger ut nøkkel til ham hvis jeg ikke er hjemme.

Grunnen til at han ikke får nøkkel enda er at vi vet at han får lurt mora til ting. Så om han f.eks visste at vi ikke var hjemme, så kunne han finne på å få henne til å kjøre ham hit så han kunne hente de fine lekene han har her. Ville vært typisk ham - og så får vi det aldri tilbake.

Men med tid og stunder har vi nok ikke noe valg. Skal han se på dette som et hjem må han jo også få nøkkel.. og søstern også etterhver.

Ikke lett, dette nei..

Godt at du er tilbake Jalla-mor. :-)

Skrevet

Verden er jammen merkelig - her har vi nøkkel til mors leilighet, og hun til huset vårt. selvfølgelig går man ikke inn hos hverandre om det ikke er avtalt, men om hun er bortreist og dressen ligger hjemme hos henne, så er det jammen praktisk!

Skjønner jo etterhvert hvor heldig jeg er:)

Skrevet

min mann hadde før jeg kom inn i bilde latt eksen få nøkkel, om barna hadde glemt noe så kunne de komme seg inn mens han var på arbeid.

vel han spurte om å få den tilbake, og det fikk han ikke, hun sa hun ikke ante hvor den var. en gang han var i huset hennes alene, hun måtte rett ut å fikse noe da han var der for å snakke om et av barna som hadde problemer på skolen, da hentet han nøkkelen fra nøkkelskapet.

jeg tror at hun er så nysgjerrig at hun fint kunne tenke seg nøkkel hit for å snike i sakene våre. det er helt uaktuellt for oss at noen av barna skal ha nøkkel hit, fordi om eldstemann er fjorten år. barna er også veldig nyskjerrige, og de lytter ved dørene, de sniker i papirene våre, ting som har med skilsmissen å gjøre, med penger, regninger, hus lån, helse, graviditeter.

dette er helt klart på oppdrag, vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...