r-j-s 'nå er gutten vår her' Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Jeg og samboeren har vær sammen i seks år, vi har det kjempe bra sammen og har en liten datter sammen og en gutt på vei. Han kommer i mars. Han har bestandig sagt han ikke vil gifte seg, men jeg begynner å få litt lyst. Ikke noe stor greie, bare en liten spesiell greie sånn mellom oss. Jeg har lyst til å fri til han etter at babyen har kommet, vet jeg ikke hadde fått nei, han har snakket om å forlove seg, men vet ikke om det ville vært slemt gjort. Kanskje han vilgjøre det når han blir klar? Vet ikke om gutta ser på det som dems spesielle greie eller om det er greit om damene og gjør det?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Hei! Ser ikke noe galt i at det er jenta som spør! Menn er jo alikevel forskjellige og noen synes kanskje at det er mannens plikt og rettighet å stå for frieriet. Det kan vel for noen kanskje oppleves som å bli frarøvet den rettigheten? På en annen side, kan det kanskje oppleves som ekstra romantisk, at dama spør, da det kanskje kommer ekstra overraskende på Uansett skal jo et frieri komme av at man har lyst å ta det endelige steget og det må føles riktig. Derfor, hvis han har ytret at han ikke vil gifte seg, bør du iallefall tenke nøye gjennom konsekvensen av det du gjør. Det kan være at du med det presser han til å gjøre noe han ikke vil... Det går jo an å ta en samtale og diskutere hvilke ønsker og behov dere har. Har du kommunisert til ham at du vil gifte deg? Har dere snakket noe særlig om dette spm? Kanskje gjennom det å snakke om det, vil gjøre at han åpner seg mer for muligheten til å ta dette skrittet? Skjønner jo at dette ikke blir like romantisk, som det å komme med et overraskende frieri, men det er kanskje det mest praktiske og dere slipper kanskje å ta "feile" valg, som dere kan komme til å angre på. Mann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå