Gå til innhold

Min pakkeliste til Teodor på 7 mnd ( Tenerife )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til Teodor på 7 mnd :

-bleier

-nan2

-grøt

-fruktmos

-middagsglass

-flasker m/utstyr

-smokker

-badebleier

-flaskebørste

-stikkpiller

-drop-it øyedråper

-miwana nesedråper

-bomullpads

-cosmica hudkrem

-mildison hudkrem

-våtservietter

-termometer

-neglsaks

-håndklær

-vaskekluter

-baby banz solbriller

-solhatter

-klær

-leker

-helsepledd

-vognpute & dyne

-dentinox

Tar med Carena Sprint trille, babyseng får vi der vi skal bo. Bæresele på flyplassen.

Hva har jeg glemt ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamsidaisy
Skrevet

Ser ut som om du har rimelig god kontroll :-)

Hadde tatt med solkrem hjemmefra også. Måtte lete som en gal etter solkrem uten kjemiske filtre da vi var i syden for 3 år siden, etter det har jeg alltid tatt med Eucerin Junior Sf 25 som har fysisk solfilter.

Har også vært kjempefornøyd med en sånn soldrakt med solfaktor (fra www.sunwear.no eller apotek f.eks).

Og parsoll til vogna (det kjøpte vi i Spania, forresten) som kan stilles i alle mulige retninger.

Håndklær trenger du vel ikke? - Har alltid fått ekstra håndklær der vi har bodd når vi har bedt om det. Spanjoler er glade i barn :-)

Middagsglass og fruktglass har jeg alltid kjøpt dit vi har kommet, men de er litt anderledes enn de norske. (Har Nestle stort sett over alt, pluss Hipp noen steder og Hierro som er det spanske standardmerket).

Grøt har jeg alltid tatt med, har bare funnet babygrøt med sukker i Spania.

Skrevet

Skal selvfølgelig ha med solkrem,det har jeg kjøpt :) Babyline sin fikk jeg anbefalt på apoteket.

Teodor er for liten til sånn soldrakt føler jeg, han skal jo ikke være i sola likevel... Hmm... Nå ble jeg litt usikker her... Kanskje jeg skal kjøpe? Hvor gammel var din baby da du hadde sånn drakt da?

Er det ikke tilsatt salt i barnematen der da? Hører så mange sier det...

Skrevet

Jeg har brukt solfaktor drakt til Luke siden han var 6 mnd,det har ikke noe med om han er i sola eller ikke ;O) UV strålene finnes i skyggen også!

God tur;O)

Skrevet

Solfaktor ja, så klart skal Teodor bruke det ! Men ikke sånn soldrakt. Blir bare klamt til han.

Skrevet

Nei,det står solfaktor drakt ;O) Det er det jeg har brukt på Luke siden han var 6 mnd.

Den er faktisk ikke klam (svetter faktisk ingenting i den),den tørker iløpet av 10 min i skyggen og han kan ha den på hele dagen på stranda/ved bassenget,det er faktisk ganske smart;O)

...men gudbedre det må jo være opp til deg hvis du ikke vil bruke det selvfølgelig,men det er en smart ting å ha;O)

Skrevet

Da misforstod jeg deg litt, for du skrev bare solfaktor i innlegget ditt :) Tenker litt på å kjøpe en sånn drakt i morgen ! Kan være lurt :) Men Teodor kan ikke sitte eller krabbe da...

Skrevet

Tror du har tenkt på det meste ja... men har noen tips;

- vi har brukt soltelt på stranden

- nille har også hatt sånne store tepper med "underside" om du skjønner, som du kan brette utover ved bassenget, til å ligge på under en parasoll.

- dyne har vi ikke brukt i syden, bare helsetepper.

- solparasoll til vogna er et must, de har (hadde iallefall) på www.alexi.no

- vi har også brukt masse t-skjorte istedenfor body, blir litt mer luftig. T-skjorte og shorts utenpå bleie, eller bare t-skjorte og bleie.

GOD TUR

Skrevet

Takk for tips :)

Det meste av tepper og telt får man kjøpt i syden, ikke lett å få tak i midt på vinteren.

Har t-skjorter og bodyer, blir nok mest bare bleien tenker jeg. Teodor ble født midt på knallsommeren i fjor, og hadde knapt klær på seg ;)

Trenger fortsatt ikke solparasoll når det er en skikkelig kalesje på vogna vår :)

Takk :)

Gjest Mamsidaisy
Skrevet

Stemmer at det er salt i en del av middagsmaten, men til gjengjeld har de olivenolje i :-)

Mine barn har vært 8 mndr og eldre og vi har tenkt at det sikkert går fint for en kortere periode. Er så mye å dra på likevel.

Da min eldste var 10 mndr var vi 4 uker i Spania. Det vi oppdaget mht middagsglassene var at de var mer purè enn i Norge. Så jeg kjøpte som oftest glassene som var et hakk "større" enn hjemme slik at han skulle få litt å tygge på.

Skrevet

Vi er akkurat kommet hjem etter en måned i Thailand med minsten som var 9 mndr da vi dro og storesøster på 3. Gikk helt supert, og en av de tingene jeg var veldig glad for at vi hadde med var en liten ståltermos til grøtvann. vi fylte opp med varmt vann før vi dro ut, så var det bare å kjøpe en flaske kaldt vann hvor enn vi var og blande med, så var grøten klar hvor og når som helst uten av vi behøvde å bekymre oss for vannkvalitet og tilgjengelighet.

Vi hadde med babyline solkrem til minsten og eucerin til storesøster. Ble til at babyline sin ble igjen der nede nærmest ubrukt. Vi brukte etterhvert kun eucerin, da den er mye lettere å smøre ut, og minsten sluttet å vræle som gal under smøring da vi byttet til storesøsters krem.

Soldrakt er "et must" synes jeg. Veldig praktisk for å slippe å smøre så mye på stranda, det blir sand overalt uansett hva man gjør :o)

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...