Gå til innhold

14 måneder, og nekter plent å drikke melk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hva gjør jeg med jenta vår da?

Vi har prøvd det medte, flaske-kopp-glass-tutkopp, varm-lunken-kald......

Men nei og niks og aldrig i verden om vi får inn melk i den munnen.

Er det greit å sørge for at ungen spiser 1 yoghurt naturell pr dag, sånn rent ernæringsmessig?

Eller er ikke melk så viktig ernæringsmessig som vi har en tendens til å tro?

Tenker kanskje spesielt på Kalsium jeg da, for dettte er jo en jente og vi vil jo forebygge at hun får osteoporose på sine gamle dager....

Men hav tror dere, bør jeg kjempe og tvinge i henne melk, eller bare gi henne vann og / eller juice til måltidene, og så heller 1 yoghurt naturell pr dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne grøt med melk i, yoghurt, pålegg med melk (ost, smøreost, prim osv).

Lurer på om det er kalsium i blomkål..hmm..Og banan..Nei, mulig jeg tar feil her altså:)

Skrevet

Har en gutt på 1 år, og vi sliter med det samme. Når vi blander Nan med melk går det ned, så tenkte at vi skla blande i mer og mer melk etterhvert, sånn at han venner seg til smaken gradvis. Håper det kan fungere for dere også!

Skrevet

jeg gir egentlig ikke noen av mine melk.. 1,5 og 3 år... og de er da friske og raske.. eldste ville ikke ha.. og mellomste har egentlig ikke fått tilbudet.. en lege kjeftet på meg, men helse søster sa det var ikke noe problem.. de får jo i seg melk på andre måter, og var ellers sunne og friske...

Skrevet

Tok dette opp med helsesøster då småen var 13 mnd, hadde same problemet.

Ho meinte at så lenge han åt yoghurt og gjerne fekk i seg litt melk i maten (graut, ost, saus osv) var det ikkje nokon fare. Det skal ikkje så veldig mykje til for å dekke behovet.

Vi lot småen smake melk eit par gongar for dagen (drakk/drikk berre av vanleg glas), og plutseleg ved ca 15 mnd begynte han å like det.

Skrevet

Vesla mi drikker heller ikke vanlig melk. Drikker biola til frokost og kvelds, vann, av og til saft, utenom. Lager havregrøt av melk to-tre ganger i uka, det går ned på høykant.

Skrevet

De fleste mennesker på jorden vokser opp og lever hele livet uten melk. Og de fleste har betraktelig mindre osteoporose enn oss likevel....

Ikke noe problem. Normalt, godt variert kosthold er nok. Den melkedrikking- hjernevaskingen vi i norge blir utsatt for er mer til nytte for landbruket enn kroppen.

Hos oss er det ingen som drikker melk, men vi bruker det i matlaging og spiser ost og slik. Og litt yoghurt. Og vi er sannelig friske og raske! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...