Urtete Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 5-åringen min våknet i natt med skrik og tårer. Hun hadde så frrrryktelig vondt i den ene foten sin. Hun gråt og gråt, til slutt ga vi henne paracet i håp om at det skulle hjelpe... Hun sovnet etter hvert, og i dag virket hun helt ok. Jeg vet ikke hva dette er, men jeg tenker på såkalte voksesmerter.... Noen av dere som har erfaringer???
Dailis Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Ja, det hjelper å massere beinet, begynnte under foten, og massere seg oppover. Gi vann og si at det er det beste mot smertene om man ligger i ro og venter på virkningen hjelper og;D Det gjorde min mor med meg, vannet spillte ingen rolle, men å ligge helt i ro hjalp mye, hehe. Men massasje har jeg god erfaring med, både med ungene og som barn.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Jeg selv og begge mine eldste har vært veldig plaget med voksesmerter. Masasje og varme hjalp veldig godt. Var hos homopat for noe annet med mellomste og da nevnte jeg vokse smertene - fikk noen små hvite piller, de tok dem når smerten kom og smertene ble borte.. Var kalkpiller
dritgrei hei hei! Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Hei urtete... det er nok voksesmerter og det gjør forferdelig vondt... jeg husker godt hvor vondt det var, og jeg paracet da jeg var liten, og gutten vår får det også.... masasje hjelper, men ikke nok - derav paracet. man er jo gjerne litt redd for å bruke preparater, men..... vi velger å gjøre det sånn, og det hjelper ham de få nettene det er aktuellt. :-)
Gummelillan Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Jepp, hadde det til langt opp i tenåra - men så ble jeg laaaang også da ;-) Veldig vondt, men massasje, varme og evt paracet hjelper - heldigvis!
Urtete Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2007 Takk for gode råd og innspill, jenter!! Dere er gode å ha!:-) Jeg er 99,9% sikker på at det er voksesmerter. Jeg kan ikke huske at jeg hadde det som barn, så dette er heller ukjent for meg.... Men det er ikke tvil om at jenta mi har veeeeeeeldig vondt når det setter i gang.... Stakkar lille storejenta mi!:-( Hun har ikke verdens høyeste smerteterskel (akkurat som pappan sin - hahahahahahahahahahahaaaaa!), så jeg har lett for å bagatelisere når hun klager over diverse vondter.... Men dette er tydeligvis veldig smertefullt... Og etter å ha lest erfaringene her inne, skal jeg i alle fall ikke mistro henne! Skal prøve med varme og massasje hvis det skjer igjen, og litt paracet i ny & ne er vel neppe skadelig..... Takk igjen for innspillene! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå