Gå til innhold

Trodde gullet satt trygt

Anbefalte innlegg

Skrevet

i lekegrinda si i sta, da jeg bare måtte opp på loftet som snarest. Først kom fireåringen med en oransje plastboks: Se mamma, noen har hatt hamsteren oppi her! (full av hamstermat&bæsj...) Jada, gullet mitt- bare sett den vekk du, så skal jeg vaske og rydde den bort etterpå!

Etter en liten stund kom nestenseksåringen: Mamma, vet du hvorfor jeg er så andpusten? Nei, det visste jeg jo ikke..... Jo, det er fordi at det lille gullet hadde klatret ned trappen til underetasjen, så jeg måtte bære henne opp!

HVA!? Er ikke hun i lekegrinda!!!???

Neida - fireåringen hadde løftet henne ut. Siden jeg var sikker på at hun satt i lekegrinda, hadde jeg ikke lukket trappegrinda ned, slik at de to litt større kunne gå fritt opp og ned for å leke.

Jeg gallopperte ned trappa - og der, bak bordet satt det lille gullet ved siden av den oransje plastboksen og spiste både det ene og det andre........................

Men NÅ er ungen i senga si og sover, altså! c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooops..............skumle saker!!!

Godt seksåringen sa ifra da og at det gikk fint ned trappen med lille gullet:-))

Skrevet

Som oftest går det bra - heldigvis!!!!

Huff, du fikk deg sikkert en skikkelig "støkk"!

Skrevet

Man får stadig slike små "hjertefunksjons-tester" med småtasser i huset!!

Skrevet

Min 4åring er også veldig "hjelpsom" med Knerten om dagen.

Se mamma, Knerten kan gå!!!!! Nesten i hvertfall.....

Se mamma, Knerten ville opp i senga mi han!!

Se mamma, jeg kan løfte Knerten kjempehøyt!!

Skrevet

Huff, jeg vet ikke om jeg hadde tålt sånne opplevelser.

Det holder for meg å ha besøk av min "hjelpsomme" niese på 6 som er så kjempeflink til å væe "barnevakt".....

Skrevet

aha haha ha ha nå er jeg fryktelig grusom altså, men jeg måtte bare "ta meg en høy en" (= skratt-le). Dette var bare litt komisk da, men fantastisk flott at det gikk så bra med lille gullet =0).

Huff så mangt kan skje når man har småfolk i ulik alder i huset. Ingen dag uten utfordrnger eller..?

Se liksom for meg hele hendelsesforløpet jeg da.

Håper det er tilgivelse å få hvis det å le av dette er helt aldeles feil av meg.

Ikke vondt ment altså!

Skrevet

uffa da tror jeg er veldig trøtt jeg... ler av alt mulig. Skulle lese dette du HI hadde skrevet for pappa <3 og så ble det bare litt komisk også.

Men jeg forstår jo alvåret også da.

Skikkelig ekkelt når slikt skjer, men så godt at alt gikk bra!!

klem

Skrevet

Helt i orden at du ler - jeg syns faktisk det var mer komisk enn skrekkelig selv også...c",)

Men hadde det vært den førstefødte som hadde fått den behandlingen, hadde jeg nok hatt harahjerte ennå... Nr fire stakkar; hun tåler det meste...!

Og jeg har hatt lang tid nå til å venne meg til de små hjelperne mine - de løfter og bærer og holder på - ut av sengen og opp trappen og hun "hjelpes" til å gå, løsnes fra bilstolen og holdes ut mot døren når jeg kommer meg rundt bilen for å ta henne ut....

Men jeg begynner å bli god på å forutse hva slags hjelp jeg kan forvente meg, sånn at jeg kan si på forhånd at "ikke gjør sånn eller slik...."

Skrevet

Ja barn er helt utrolig hjelpsomme,og de gjør jo alt i beste mening:) Litt av noen opplevelser en kan få i hverdagen,heldigvis så går det som regel bra,og de tåler som regel mer enn vi tror:)) Ofte om en gir 1000 formaninger om hva de ikke skal gjøre,så finner de som regel noe som ikke stod på lista.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...