Andrea05 Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 alene med barna er vi vist dårlige foreldre også påstår noen. tenker kun på oss selv da. tenker ikke på barnas beste, kun oss selv. nekter og sende barna der vi føler de ikke vil være trygge. masse penger i mnd får vi. lever fett " hurra" masse fritid har vi også vist ute hver helg og knuller over alle og. nekter faren gjør vi og. fordi de doper seg eller gjør andre ting som er skadelig for barnet. slemme oss. vi er bare noen dårlige mennesker vist i noens øyne. men. jeg gjør alt det beste for barna mine beskytter de. har det de trenger av mat, ting og masse kjærlighet. snur på hver krone. ute en gang i halv året. fritid hva er det? så er det vist bedre økonimisk og være alene mamma enn og leve med to inntekter, den kan jeg aldri forstå så lenge jeg lever. ps. nå er jeg forbanna på alle disse tinga vi får slengt ut her og andre steder...... dere fedre her, ikke ta det inn på dere, alle er ikke like.
Tre rosa kalver Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Skriver under på den jeg også ja!!
Snuppa! Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Signerer her jeg også. Er lei av alle som skal ha en mening rundt dette som ikke har peiling!!
@nonyme Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Signerer denne. Vari begravelse til min bestemor, har ikke noe kontakt med fettere osv på den andre siden. Så hadde vel ike sett de siden bestefar døde. Så satt vi fettere/kusiner på et bord. det ble snakk om at de leide ut til en alenemor i kjelleren og hun hadde jo så mye penger bla bla. Så ble det min "tur" da, hva driver du med for tiden. Jo jeg er alene med ungene og slipper å jobbe pga jeg tjener så fett. Skal si de ble laaaaaange i masken. Så satte jeg de på plass og forklarte at man faktisk er bunnet til hjemmet fra kl 19-20 om kvelden og helt til dagen etter. Kan ikke bare stikke å leie en film eller kjøpe gotteri pga jeg har lyst på det. regningene påbil/tv/strøm osv er like dyrt for meg som det er for et par som har 2 inntekter osv. Skal si de ikke sa så mye om den mamman i kjelleren noe mere Gossa meg resten av dagen.
Singelmamma og banden Skrevet 25. januar 2007 #13 Skrevet 25. januar 2007 Signert! Godt sagt!!!! En kompis av meg mente stress var å jobbe i det private. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAA!!!!!!!!!!! Han har hele ettermiddagen for seg selv etter kl 4, har sambo, ingen barn, to inntekter, toppleilighet i Oslo, ny bil, og et relativt hyppigt sosialt uteliv. Og han klagde på stress... Jeg ga klar beskjed om at han ikke hadde holdt ut 3 timer i mitt liv... Han sa ikke mer på det. Men tross alt, ville ikke byttet bort ungene likevel :-) Jeg er kanskje ikke rik på penger, men på mye annet!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #14 Skrevet 25. januar 2007 Nå synes jeg dere også skjærer alle over en kam. Det er noen som høylydt mener at alenemødre har det så fantastisk, men vet dere at dette er alle? Men faktum er jo at det finnes en del stønader til alenemødre og at noen synes det bedre å leve på dem enn å jobbe og la far få ha halve omsorgen. Mange tror de eier barna sine. Og det er heller ikke alle fedre som driver med dop eller lar være å følge opp ungene sine. De fleste skilte fedre jeg kjenner ønsker å være mest mulig sammen med barna sine, men moren til barna vil heller ha dem mye og få stønadene.
Hannemor Skrevet 25. januar 2007 #15 Skrevet 25. januar 2007 Og har en et godt forhold til store barn, så har man et unormalt forhold til dem. Prøver en å gi barna en troverdig unnskyldning for at pappa ikke kommer, så er det fordi det er enkelt for oss. Og gir oss bedre samvittighet. Ikke for å dekke over pappa. Sender en barna ekstra til far, så utnytter man fedrene, og stemødrene klager. Når barna blir store og ikke vil til far, så er det vi mødre som manipulerer dem. Har vi ikke penger til siste mote, og mer klær til barna enn en klesbutikk, så bruker vi jo pengene på fest og moro til oss selv. Har nesten aldri barnefri til å feste og fly Menn hiver seg ikke akkurat over en dame med 3 barn og 2 xer! Har en bil som går som taxi, men en far hadde blitt sur for om han hadde mått kjøre hjem fra byen med. Fedre må bare betale bidrag, ellers så kan de komme og gå som dem vil. De får ikke en sur arbeidsgiver, som klager for at barna nok en gang er syke, må til tannlege eller på legebesøk. De kan få seg kjæreste uten å tenke på at de kanskje bare har annenhver helg til å bli kjent! Eller noen timer på kvelden, når barnet sover. Kunne nevnt i fleng. Men heldigvis kjenner jeg også menn som ikke er slik! Som faktisk både stiller opp og viser ansvar. Og som tar sin del av ansvaret.
Singelmamma og banden Skrevet 25. januar 2007 #16 Skrevet 25. januar 2007 Det er klart at det er fedre som gjerne ser barna mer og som er oppegående menn. Jeg er så heldig å ha EN slik til far, mens de to andre kan jeg si mye stygt om (selvsagt så ikke barna hører det - man er da ingen manipulerende mor). Men når far selv velger å holde seg langt unna, eller sitter inne pga dop (har heldigvis ingen slik) osv, er det lite man kan gjøre som mor, bortsett fra å skåne barna mest mulig. Jeg har også prøvd å pakke et barn mer på far, men da får jeg bare kjeft tilbake, om at han ikke vil være barnevakt for meg... At han kanskje får et bedre forhold til jenta si det teller liksom ikke... Men bidrag skal han klage på, selv om de har to inntekter og nettopp har kjøpt seg ny bil (som kostet 15x (!) mer enn min...), og han har betalt 1000 kr for lite pr mnd over en lang periode (har oppdaga det nå da). Nå nei. Og det med stønader: Det LØNNER seg å jobbe. Jeg hadde ikke klart meg på bare alenemorstrygden. Det er klart at den hjelper litt, det lille jeg får, men nå er det jo lønna som er den klart største inntektsposten her. Den utgjør mer enn os, bidrag og barnetrygd til sammen, selv om jeg skatter av lønna. Urk! Litt sur i dag, en visdomstann som plager meg, og den vil de ikke operere ut før babyen er født om 3 mnd, så jeg skal nok være sur en god stund enda... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå