Gå til innhold

KRISE i planleggingen!!!!! HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mai i fjor bestilte vi lokale for bryllupet vårt i Trondheim, og i går tok jeg kontakt igjen for å høre om vi kunne sette opp en meny sammen med dem neste måned. Men vet dere hva???

DE FINNER IKKE BESTILLINGEN VÅR OG HAR BOOKET INN ET ANNET BRYLLUP!!!!!!! Enda jeg har bekreftelsen, svart på hvitt!!! Så nå er det full panikk her, og vi trenger et nytt lokale, men alt er jo bortbestillt!!! Har hørt rykter om at det er noen som har bestillinger inn på 6-7 ulike plasser, noe som gjør det ekstra vanskelig, siden vi må bestemme oss nå.... Tårene spruter, og stressnivået er høyt:( Kan noen hjelpe meg med tips til et lokale som kan romme 70 gjester??

Har prøvd; turnlokalet på selsbakk, folkets hus på Ranheim, sanitetens hus på Heimdal, Kvilhaugen gård....ja...et par til, som jeg ikke kommer på nå i farten...

Hjelp......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..., men dere var jo først!

Skrevet

Dere skal ha det lokalet som dere har signert og fått svart på hvitt! IKKE GI DERE PÅ DET!!!

Da kan det andre brudeparet finne seg ett annet lokale!

Skrevet

Har du bekreftelsen svart på hvitt, så er det jo ikke noe spørsmål om hvem som har booket lokalet!!!!! Dette er eieren av lokalets problem... De må simpelthen bite i det sure eplet og melde til brudepar nr. 2 at det er DERE som har fortrinn!

Skrevet

Har dere kontrakt, så er det binnende. Dette er ikke deres problem, men utleier. Det syns jeg du skal fortelle dem. Møt gjerne opp og gi dem en kopi av kontrakten du har. Behold originalen selv, i tilfelle!

Skrevet

Du kan prøve å få leid et lokale utenfor Trondheim. Bårdshaug Gård på Orkanger er utrolig fin......

Skrevet

Hva med Sponhuset ved Ringvebukta på Lade, Grenaderen ved festningen? Sponhuset litt mer avslappet enn Grenaderen vil jeg tro. Også er det en gård/restaurant på Stavset som er brukt veldig mye til bryllup o.l

Skrevet

Hei på deg! Uff, dette er ikke noe gøy!! Hvis det er noen trøst opplevde vi akkurat det samme. To måneder før bryllupet - oppdaget jeg til min største fortvilelse at det var skjedd en dobbeltbooking. Jeg hadde også bekreftelsen....

Hvordan løste jeg det?

Jeg snakket med han som eier stedet - helt rolig og fattet - og sa at dette var overhodet ikke mitt problem. Det hadde han bare å fikse. Invitasjonene var sendt ut, og folk hadde faktisk bestilt flybill fra utlandet, hotell, osv. Det var uaktuelt for oss å både utsette bryllupet og ta det et annet sted. Jeg sa igjen at dette måtte han bare fikse - samme for meg hvordan. Jeg krevde et svar innen 2 dager, - og jeg beholdt fatningen mens jeg snakket med ham - selv om jeg hylte inni meg.. Vel, det ordnet seg - han ringte dagen etter og hadde fikset det (i ettertid fant jeg ut at han hadde betalt det andre paret litt for at de skulle utsette sitt bryllup 1 uke!!)

Så jeg gjentar - dette er ikke ditt problem. De har å fikse det - i alle fall siden du til og med har bekreftelsen. Hvis de under ingen omstendigheter klarer å fikse det - skal du i alle fall ha en god slump penger for at de bidrar til så mye styr for dere nå!!!!!!!

Håper det ordner seg for dere. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...