Gjest Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 ..om familegjenforening! Håper det ikke tar alt for lang tid å få svar, helst et poitivt ett! Hvor lenge måtte dere andre vente?? Hadde vært fint om dere kanskje kunne skrive litt om deres erfaringer rundt dette og kansje noen gode råd! Om det har noe å si så er kjærsten min fra Nigeria.. Ønsk oss lykke til da!! ;o)
kajak&Daniel Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Lykke til!!! Jeg skal sende papirene nedover til kjæresten min i morra, så han kan søke... Jeg gruer meg skikkelig....Men tror dere ligger bedre an til å få det enn vi, så håper iallfall at dere får, så er sjansen litt større for at vi også får.. for tror aldri vi kommer til å få om ikke dere får.. krysser fingrene for dere!
marianne3108 Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Ville bare ønske dere lykke til jeg, begge to! Var igjennom det samme i fjor, det var ingen enkel prosess! Samboeren min er fra Kamerun og vi var der å søkte sammen. Det tok 5 mnd før vi fikk positivt svar og enda 1 mnd før han kom hit. Jeg ringte og var often innom UDI i Oslo, og det tror jeg hadde mye å si for at vi fikk positvt svar! Han kom tilbake til Norge 31 mars og frøkna ble født 1 april Nå har vi søkt om fornyelse og regner med at det går greit Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Vi måtte vente i nesten 2 år på svaret - som heldigvis ble positivt. Jeg tror det er lettere hvis den som søker ikke har vært her før. Hvis kjæresten din har søkt asyl før tror jeg det kan være med på gjøre at det tar lenger tid. Hvis du ser på www.udi.no er gjennomsnittlig saksbehandlingstid i familiegjenforening 8-9 måneder. Det er jo ikke akkurat oppløftende.... Forresten, jeg kjenner flere som jobber i UDI. De har egne folk som svarer på telefon og mail (ikke saksbehandlere), og det hjelper ikke å mase. Det som kan hjelpe er å sende et brev og grunngi hvorfor du mener søknaden bør bli raskere behandlet.
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Advokaten vår sa ihvertfall til oss at på ett eller annet tidspunkt så kom vi til å få positivt svar, men det kan nok ta litt tid! Hvorfor tror du vi ligger bedre ann da??
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Mannen min hadde vært her og søkt asyl først med feil fødselsdato og det hadde ingenting å si for vår fam.gjenforeningssak! Fordi dette var en helt ny sak.. Han ble også 'utvist' på flyplassen på vei til hjemlandet, men det hadde ikke UDI noen papirer på senere. Noen ganger lurer jeg på hva de driver med der... Men da jeg fikk nok inntekt så var det 1år og 3mnd siden vi søkte og han fikk visum med en gang! Jeg maste en del på saksbehandler, ringte hver gang jeg faxet over nye papiere osv. De tok meg seriøst og skjønte jeg gjerne ville få han hit og det tror jeg hjalp. Lykke til!
kajak&Daniel Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Tror dere ligger bedre an bl.a pga dere bor sammen, mens vi aldri har bodd sammen, og han aldri har sett sønnen sin..Er jo også andre ting som teller negativt for han.. At han har fått avslag på asyl, og at han ble sendt tilbake....
*gurimallaika* Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Jeg sendte et brev til UDI og beskrev hverdagen min med bekkenløsning og at matbutikken kom til å legges ned. Jeg fikk da 20 min å gå til nærmeste butikk- ikke enkelt når man så vidt kan bevege seg. Jeg ba om at mannen min kunne i det minste få dispensasjon til å være her 3 uker før og 3 uker etter terminen for å kunne hjelpe meg. Han fikk innvilget opphold nøyaktig 3 uker før terminen. (Men det vi ikke var klar over på forhånd var at lilleguttelutten ville ut dagen før. Han ble født 3 uker og 1 dag for tidlig. =o) )
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Her tok det 3 uker!!! Med begrunnelse at vi er samboere, at jeg kunne forsørge han og at vi VENTET barn sammen. Men han var i Norge allerede. Menb slå den noen:0)
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Takk for svar alle sammen! Virkewr som det er toe variasjoner her!! Jeg kan jo legge til at han oppholder seg i Norge, er tidligere asylsøker som har fått avslag. Advokaten vår snakket med han politimannen som intervjuet han da jeg var gravid og han sa at utlendingsseksjonen ikke kom til å foreta seg noe for at han skulle folate landet nå, så det høres jo bra ut!
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 Yes, men han har jo også fått avslag, bare at de ikke rakk å kaste han ut før alt dette skjedde. At kjærsten din aldri har sett sønnen sin er jo dems skyld, det var jo de som sendte han ut... Tror nok det ordner seg for dere jeg, Kaja!
kajak&Daniel Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 Ja, jeg håper virkelig det.. Jeg hater egentlig å være alene, men nå har jeg ikke noe valg, så humøret går jo en del opp og ned.. Så det jeg håper på nå er at han iallfall kan komme til neste år! Søker kjæresten din om familiegjenforening med bare charley eller med deg også?
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #14 Skrevet 24. januar 2007 Han søker med bare Charley siden vi ikke er gift så kan han ikke søke med meg så vidt jeg har skjønt.. Men en vakker dag får vi nok giftet oss til slutt håper jeg
kajak&Daniel Skrevet 25. januar 2007 #15 Skrevet 25. januar 2007 Oki... Blir det samme som med kjæresten min da... Han kunne vel søkt med meg også tror jeg. Var iallfall slik jeg forstod det da jeg snakket med ei i UDI her om dagen.. Men da er det det der med penger.. Jeg jobber jo ikke.... Jeg håper han kan få gjenforening uten at vi er gift, siden jeg ikke klarer meg økonomisk om vi gifter oss.. Men ting tar tid... Kjæresten min har jo ikke engang hatt anledning til å bekrefte farskapet enda, så han står ikke oppført som faren, så når han får gjort det, må jeg vel skaffe ny fødselsattest og ettersende.. De sa at de skulle skynde seg å sende papirene han skal signere til Nigeria, slik at han slipper å reise til Abuja flere ganger.... Jeg skal krysse fingrene både for dere og oss..:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå