Gå til innhold

Hvem vil fedrene straffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt i møte med min yngste sønns far for en uke siden. Der ble det enighet om at samvær skal gjennopptaes som avtalt ved mekling. Annenhver onsdag til søndag. Jeg har stoppet samvær en periode pga rus og aggresivitet.

Far sier han har begynt å jobbe igjen, men at det er avklart med arbeidsgiver at han har sønnen og har fri i de dagene han skal ha ham. Far ønsker ikke å levere i barnehagen, som er eneste kontrollpunktet i forhold til rus jeg har. Barnevernet mener dette er helt ok, og at jeg bare lager vansker ved å nekte.

Jeg gikk med på at vi skulle prøve! Og at far skulle gi beskjed torsdag om han kunne gjennomføre samvær.

Jeg hørte ingenting. Og i dag forbredte jeg sønnen på at i morgen skal han til pappa! Og som forventet blir han veldig glad!

2 timer etter guttens sengetid kommer beskjed fra far om at han ikke kan ha samvær før til fredag!

Hvordan kan en far mene at dette er i god tid? Og hvem mener han at han straffer? For i morgen våkner en gutt på 3 år, og gleder seg for at pappa skal hente i barnehagen. Og jeg må skuffe ham!

Grater jeg, over faren jeg har til minsten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*hyyyyyyyyyyyyyyyyl* Kjenner meg sååå igjen!!!

Det skulle virkeliiiig ikke vært lov!!!!!!

Drittmenn-drittmenn-drittmenn!!

Håper lille gutten vokser opp til å bli en bra og staut MANN! Noe han heeelt sikkert blir med deg som mamma:)

Skrevet

Legg det på minnet, noter det ned ett sted.

Forklar for sønnen din at noe kom i veien, men at far henter på fredag.

Joda, han blir nok litt skuffet, men det går antakelig fort over.. pleier det med barn.

Det du må huske på her er at dersom dette gjentar seg flere ganger så kontakter du familievernkontoret og ber om en mekling til.

Skrevet

Krev samvær under tilsyn. Det bør være mulig så sant det er rus inne i bildet. Faren kommer til å ødelegge gutten om han får holde på slik over tid,det må du sette en stopper for.

Har også hørt historier der barn har blitt holdt borte fra samvær med den ene foreldren uten at det har blitt straffet med bøter. Dersom du har foreldreansvaret, tror jeg han må saksøke deg for å få samvær i praksis

Skrevet

Trenger ingen ny mekling, men skal gi han en sjanse til. Men uten å forbrede sønnen dagen før. Skje det samme da, får han bare beskjed om at samvær kun blir fredag til søndag pga forutsigbarhet. Fikk samtykke til det av barnevernet. Og har det på samværsavtalen.

Han hadde tilsyn, og ville hatt det fremdeles. Men pga at han flyttet kommune, så ble det avsluttet. Og samværsforeldre får ikke tilsyn uten veldig store behov for det! Og det mener de det ikke er her foreløpig! Han klarte seg bra ved de siste tilsyn. Rart med det når han viste det sto om samvær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...