Gjest Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 I de tre første sv.skapene var jeg nesten ikke dårlig, så da vi bestemte oss for en fjerdemann, trodde jeg i min naivitet at det skulle gå like bra denne gangen. Men den gang ei. Jeg ble dårlig før jeg tok testen. Holdt ut på jobb til juleferien, og lå på sofaen nesten hele jula. Startet opp såvidt på jobb, men måtte ganske snart kaste inn håndkleet. Jordmor ville sette meg på sv.skapspenger i to måneder, men det nektet jeg , og mente at en måned var MER enn nok. Hva trodde hun? Det er nå 10 dager igjen før jeg skal begynne på jobb igjen (er kontaktlærer for en 7.klasse), og jeg er absolutt ikke klar for det. Ligger stort sett på sofaen. Mye kvalm, men sliter også med at jeg blir helt utslått hvis jeg prøver å gjøre noe. Får også "frostrier" hvis jeg blir sliten. særlig etter å ha levert unger i barnehagen. Det har gått greit helt til de siste dagene. Men, man forventer vel at det meste skal gi seg etter de første 12 ukene, og i morgen er jeg 13 uker. Fik en liten "smell" da. Er altfor naiv, vet dere!! Poenget med hele dette innlegget er rett og slett å få lov til å klage litt. Jeg er sliten, og vil bli i frisk igjen!!
Solskinnsjenta Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Jeg kjenner meg ganske mye igjen. Dette er første barnet mitt, og jeg hadde aldri trodd det skulle være så strevsomt å være gravid! Jeg er student, og kan holde meg hjemme, men får jo ikke lest noe likevel. Blir sjøsjuk etter ca 10 min, så det er helt uaktuelt... Trodde også at det skulle bli bedre nå når jeg er 12 uker på vei, har liksom gradvis blitt bedre siden midten av uke 10. Men fikk et heftig tilbakeslag i går etter en travel helg. BAH. Jeg er også lei av å være sliten. Jeg vil ha livet mitt tilbake, jeg vil kunne trene, jeg vil på forelesning, men akkurat nå vil jeg bare sove. Godnatt!
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Forstår deg godt. Jeg venter nummer tre, er 20 uker på veg. Først nå begynner kvalmen og avta,men da kommer ryggplager og svimmelhet for fullt. Skikklig lei av og føle meg dårlig hele tiden, og fy for en dårlig samvittighet for de to andre barna. Du får ta tiden til hjelp, og sykmeld deg lenger slik at du får slappet av mens de andre barna er i barnehagen. Lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå