Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 er uke 38, og har melk i brystene, av og til blir puppene veldig harde og jeg er redd for å få betennelse/bli sår før fødselen. av og til har jeg klemt ut masse melk(gult først og mer hvitgrå, svak gult etterhvert) bør jeg fortsette med dette oftere hverdag eller flere ganger for å øke melkeproduksjon til fødsel, elller bør jeg gå med spreng frem til jeg føder. hva har dere andre gjort, vil ha nok melk, er også redd for å klemme ut for mye tilfelle fødselen starter slik at jeg ikke risikerer å være tom, kan melken i puppenne bli sur om jeg ikke tømmer de ? har hørt at mange strever med at ting ikke kommer i gang tidsnok, derfor er jeg litt usikker på hva jeg bør gjøre. hva gjør dere andre? har hatt veske der hele svangerskapet.
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Du må la brystene dine være den gule melka er råmelk og hvis du tømmer den ut så kan ungen din gå glipp av den. Råmelk lir bare produsert en kort periode og er utrolig viktig for nurket ditt! Men det er lurt å bruke ammeinnlegg i ull dor at brystene ikke skal bli kalde og betente. Jeg har også melk og det er forsatt ett sted mello 4-6 uker til min termin.
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Heisann! Jeg har i begge graviditetene allerede fått råmelk i fra mnd 5. Det er vanlig å få melk før du føder. Snakk med jordmor om dette. Du skal ikke stresse med å klemme ut melk, eller stresse med at du blir tom. Den første melken som barnet skal ha er råmelk, husker ikke helt grunnen.. Stol på kroppen din nå, den har en fantasktisk egenskap til å justere alt selv. Jeg fikk til å amme allerede første natta, jeg var heldig. Det er like vanlig å ikke få gitt morsmelk før dag 3... Barna klarer seg disse dagene, har ingenting med å komme igang "tidsnok". Du slipper ikke fra sykehuset før du får til ammingen.. Kroppen produserer "ny" melk hele tiden, den blir ikke sur. Jeg bruker bomullspads i bh nå, klemmer aldri eller rører puppene. Har ikke brystspreng. Puppene er harde. Ikke bekjymre deg, dette "årdner" seg!
selfangerkjerringa Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Det er like vanlig å ikke få en dråpe melk i brystene (som man merker i hvert fall) før fødsel som å lekke fra midtveis eller slutten av svangerskapet. Jeg har ikke produsert en skvett en gang før noen av mine to fødsler. Dag 3 (eller rettere sagt natt til dag 3) har melka plutselig fylt brystene mine, og så er vi igang. Under fødselen frigjøres hormoner som setter igang melkeproduksjonen. Nyfødte kommer med en energireserve som gjør at de greier seg fint et par dager før mamma'n får melk Og at du ikke slipper fra sykehuset før amminga er i orden er ikke heeelt sant... f.eks er det vanlig med maks 3 liggedøgn på st. olavs hospital - og siden de fleste ikke får melk før dag 3 så rekker man sannelig ikke å få til amminga helt før man drar hjem... Så det jeg anbefaler er at du sørger for å få god hjelp mens du er på sykehuset, ikke la deg stresse opp, men stå på og stol på deg selv Lykke til!!!
gledeseg:) Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Kan råmelka virkelig bli borte?? For godt??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå