Gå til innhold

Faddere i dåp


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har valgt faddere eller selv er fadder og som ikke står i statskirken? Det er prestens plikt å sjekke ut dette, men mener å ha hørt at noen slurver litt med dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har faddere som ikke står i statskirken. Men man MÅ ikke stå i statskirken for å være fadder heller. Ene fadderen vår er katolikk og det har ikke hatt noe å si...

 

Står noe om at fadderen ikke skal forkaste kirkens budskap og evnt tilhøre en eller annen form for kirke om ikke statskirken. Husker ikke helt ordlyden, men noe i den dur....

Skrevet

Så lenge man ikke forkaster barnedåp skal det ikke være noe problem.

Skrevet

jeg er fadder til en liten jente og sa fra at jeg ikke er medlem av statskirken fordi jeg trodde at man måtte være det for å kunne være fadder, men jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...