MissAntrop Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Er det noen her som har valgt faddere eller selv er fadder og som ikke står i statskirken? Det er prestens plikt å sjekke ut dette, men mener å ha hørt at noen slurver litt med dette..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Vi har faddere som ikke står i statskirken. Men man MÅ ikke stå i statskirken for å være fadder heller. Ene fadderen vår er katolikk og det har ikke hatt noe å si... Står noe om at fadderen ikke skal forkaste kirkens budskap og evnt tilhøre en eller annen form for kirke om ikke statskirken. Husker ikke helt ordlyden, men noe i den dur....
hemmeligvemmelig Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Så lenge man ikke forkaster barnedåp skal det ikke være noe problem.
susa :) Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 jeg er fadder til en liten jente og sa fra at jeg ikke er medlem av statskirken fordi jeg trodde at man måtte være det for å kunne være fadder, men jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå