2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Leser følgende om feber-smokken: "Febertermometer smokk for baby Klinisk nøyaktighet Ortodontisk smokk, vanntett Rask 90-sekunders måling Feberalarm med beroligende musikk Anbefales brukt kun som febertermometer ikke som ordinær kosesmokk. Beregnet for barn under 2 år" -Høres genialt ut. Noen som har erfaringer? Ellers, mht odont-smukker, en bra ide?
selfangerkjerringa Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Den feber-smokken er ikke særlig nøyaktig... vi kjøpte et sett med vanlig rumpetermometer og smukketermometer, og smokken viste sjelden særlig riktig. Det er ingen tvil om at den gode gamle måle-febern-i-rumpa er den beste metoden... men det greie med smokke-måleren er at man kan sjekke om det er forhøyet temperatur - og HVIS det er tilfellet kan rumpetermometeret settes inn. Dermed sparer man kanskje barnet for en ubehagelig opplevelse hvis foreldrene stadig er nervøse for at det er feber på gang
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 feber smokk er noe tull. hadde en slik med første mann og den målte kjempeeeeeeee unøyaktig........
2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2007 Ok, takk for svar....men bedre med øretermomtere, da..i tillegg til rumpeterm.? Da kan man få målt "cirkatemp." uten å ta av bleia hver gang?
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Min gutt på snart 2 er veldig kresen på smokker, han tar bare de faste smokkene sine, har prøvd et par nye merker, men de nekter han å ta og kaller søppel. Går gjerne og kaster de i søpla også. Jeg har ikke prøvd termometersmokken på han, men jeg tviler på at han ville tatt den. I hvertfall ikke hvis han er i dårlig form med mulig feber.... Vi bruker forøvrig pannetermometer. Det kunne vært mer nøyaktig, men det funker da... Jeg har også prøvd den ortodentsmokken på han. Søppel, ifølge han selv. Jeg tror at et barn må få en slik smokk fra starten av iallfall, og ikke bli vant til vanlige smokker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå